۱۰۲ پروژه در زیرکوه افتتاح و کلنگ زنی می شود

فرماندار زیرکوه گفت: طی هفته دولت ۱۰۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد تومان در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، برق، آب، مسکن روستایی، کارخانه کنسانتره آهن و غیره افتتاح و کلنگ زنی می شود.

«محمدحسین عربشاهی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی است تا دستاوردها و گام های دولت و نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف به تصویر کشیده شده و برای مردم تشریح شود تا زوایای ناپیدای خدمات گسترده خادمان کشور برای  مردم عزیر بیان شود.

 

فرماندار زیرکوه در خصوص پروژه های هفته دولت در این شهرستان گفت: طی هفته دولت 102 پروژه در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 122 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: از این تعداد 95 پروژه قابل افتتاح هستند و هفت پروژه نیز در این شهرستان طی هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد و از تعداد پروژه های قابل افتتاح 27 پروژه شهری و 68 پروژه روستایی است.

 

عربشاهی در خصوص پروژه های بخش کشاورزی عنوان داشت: در این بخش 15 پروژه با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان شامل کانال های آبیاری کم فشار، احیای قنوات و غیره افتتاح می شود و 425 نفر از این پروژه ها بهره مند خواهند شد.

 

فرماندار زیرکوه به افتتاح نگارخانه طلوع حاجی آباد زیرکوه اشاره کرد و گفت: برای ساخت این نگارخانه اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه شده است.

 

وی با اشاره به پروژه های بخش مسکن روستایی بیان کرد: در این راستا 97 واحد مسکونی به اقشار کم درآمد تحویل داده می شود و 2 پروژه در بخش عمران روستایی با اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

 

عربشاهی با بیان اینکه 47 پروژه در بخش برق این شهرستان طی هفته دولت افتتاح می شود، ادامه داد: برای این پروژه ها اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است که شامل احداث شبکه فشار متوسط، تامین برق کشتارگاه، روشنایی معابر و غیره است.

 

فرماندار زیرکوه عنوان داشت: در حوزه بهداشت و درمان نیز پایگاه سلامت شهر زهان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان افتتاح می شود و اورژانس جاده ای مهمان شهر زیرکوه نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان کلنگ زنی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه 2 پروژه در بخش راهداری این شهرستان با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان طی هفته دولت به بهره برداری می رسد، افزود: این پروژه ها شامل روکش آسفالت محور یزدان و محور زهان این شهرستان است.

 

عربشاهی با بیان اینکه 8 پروژه آب رسانی این شهرستان با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان طی هفته دولت افتتاح می شود، ادامه داد: این پروژه ها شامل اصلاح شبکه توزیع آب، خط انتقال آب، آب رسانی مسکن محرومین و بازسازی انشعابات است.

 

فرماندار زیرکوه در خصوص کلنگ زنی احداث کارخانه کنسانتره آهن در این شهرستان طی هفته دولت گفت: تفاهم نامه احداث این کارخانه در ستاد خاوران استان منعقد شده است و با ظرفیت تولید 100 تُن در سال و با سرمایه گذاری 60 میلیارد تومانی بخش خصوصی جهت ایجاد اشتغال برای 47 نفر به صورت مستقیم احداث می شود.

 

 

کد خبر 1088089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha