اعتبار حوزه اشتغال بهزیستی فاروج  ۳۰ میلیارد ریال است

مدیر بهزیستی شهرستان فاروج گفت: امسال برای اشتغال ۳۰ میلیارد تسهیلات ریال پیش بینی شده که اولویت پرداخت برای پرونده های توانبخشی، اجتماعی و سپس پیشگیری است.

مریم وافری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: در سه ماهه اول امسال 120 میلیارد ریال پرونده اشتغال به بانک ها ارجاع داده شده است اما نگران بخش ضمانت ها هستیم.

 

 

مدیر بهزیستی فاروج با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل ها در قبال هر 500 میلیون ریال یک ضامن کافی است؛ بیان کرد:  اما در بانک ها این روند  اعمال نمی شود و در این شرایط، کار دریافت تسهیلات برای مددجویان سختشده است.

 

 

وافری گفت: یکی از رویکردهای اولویت دار امسال، توجه ویژه به بخش اشتغال از سوی کارفرمایان برای مددجویان است.

 

وی با بیان اینکه، کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را بکار گرفته و بیمه کنند  تا 5 سال، حق بیمه آن نیرو را دریافت می کنند؛ افزود:  علاوه بر آن می توانند از تسهیلات 500 میلیون ریالی این دستگاه استفاده کنند.

 

وافری گفت: بهبود یافته گان از اعتیاد هم  در صورت  داشتن مدرک معتبر از کمپ یا کلینک تسهیلات اشتغال دریافت می کنند.

 

مدیر بهزیستی شهرستان، کل اعتبار اشتغالزایی سال گذشته این دستگاه را 23 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در پرداخت آن اولویت با دارندگان مدرک از فنی و حرفه ای بود.

 

وی با بیان اینکه این تسهیلات دیگر به حوزه کشت زعفران و دامپروری پرداخت نمی شود؛ گفت:  فقط به افرادی  که  متقاضی انجام کارهای خدماتی، کاشت درخت صنوبر و... هستند، پرداخت می شود.

 

وافری، تعداد پرونده های اشتغال بازتوان شده سال گذشته را 44 فقره عنوان کرد و افزود: از این تعداد 33 فقره مربوط به معلولان و بقیه معتادان بهبود یافته بود که به ازای هر نفر 500 میلیون ریال پرداخت شد.

 

 

کد خبر 1088395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha