پیش بینی برداشت ۲۰ تُن خرما از اراضی موقوفه آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس

قاسم زاده گفت: امسال پیش بینی می شود از ۱۳ هکتار اراضی موقوفه آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس حدود ۲۰ تُن انواع خرما برداشت شود.

«مهدی قاسم زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: در سال جاری انواع محصول خرما از جمله کبکاب، مضافتی و زاهدی از اراضی موقوفه آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس برداشت می شود.

 

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در ادامه بیان کرد: میزان اراضی کشاورزی موقوفه موسسه 13 هکتار است و پیش بینی ما این است که در سال جاری حدود 20 تُن خرما از این اراضی برداشت شود.

 

وی در خصوص زمان آغاز برداشت خرما از اراضی کشاورزی این آستان گفت: برداشت خرما از 700 نفر نخل از ارقام کبکاب، مضافتی و زاهدی از 20 مرداد ماه آغاز شده است و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت.

 

قاسم زاده ادامه داد: تغذیه مناسب، استفاده به موقع از کودهای دامی و شیمیایی در فصل پاییز، بهره گیری از کودهای ریز مغذی در طول فصل رشد، سم‌پاشی به موقع علیه آفات گیاهی، مبارزه شیمیایی و مکانیکی علیه علف‌های هرز و هرس به موقع درختان از جمله عواملی هستند که منجر به افزایش تولید محصول با کیفیت در اراضی موقوفه آستان مبارک شده اند که ضمن زیباسازی در افزایش روحیه زائران و مجاوران عزیز موثر است.

 

مدیر آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس با بیان اینکه کیفیت بالای محصول تولیدی منجر به ایجاد مشتری دائم از اقصی نقاط کشور شده است، ادامه داد: بسته بندی خرما با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی توسط نیروهای زبده صورت می گیرد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه برداشت خرما توسط 10 نفر از نیروهای آستان مبارک انجام می شود، گفت: علاقمندان به تهیه خرمای مرغوب آستان مبارک مبارک می توانند به واحد زائرسرای آستان مبارک مراجعه کنند.

کد خبر 1089358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha