حوزه علمیه در رشد فرهنگی جامعه نقش آفرین است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، رشد فرهنگی را زمینه ساز رشد و توسعه در زمینه های مختلف عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه در رشد فرهنگی جامعه نقش آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید احمد رضا شاهرخی»، امروز(7شهریور) در دومین نشست ماهیانه در دیدار با جمعی از طلاب مدارس علمیه لرستان اظهارداشت: در عصری که فساد، انحطاط، ظلم، زورو ستم  نسبت به عموم مردم و به ویژه علما وجود داشت روحانیت توانست یک جریان‌سازی سالم فرهنگی، دینی، تاثیرگذار را به وجود آورد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: این جریان ‌سازی از نسلی به نسل دیگر سپرده شد تا به زمان حال رسیده است و امروز حوزه و روحانیت در این راستا رسالت خطیری بر دوش دارد.

 

وی با تأکید بر اینکه امروز نیز باید تلاش کنیم همچون علما بزرگ در عصرهای مختلف وظیفه خودمان را به خوبی انجام دهیم، ادامه داد: در این راستا باید به ظرفیت بومی سازی و امکانات روز توجه کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه باید رشد فرهنگی در اولویت قرار گیرد، گفت:  رشد فرهنگی و زمینه ساز رشد و توسعه در زمینه های مختلف است.

 

وی ادامه داد: امروز هر چه در جهت رشد و توسعه  اقتصادی تلاش کنیم اگر بر پایه اصول دینی و فرهنگی نباشد این رشد و توسعه شامل همه مردم نمی‌شود و تداوم ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: برای اینکه شاهد رشد اقتصادی برای عموم باشیم و این رشد تداوم نیز داشته باشد و جلوی آفت ها گرفته شود، نیازمند جریان‌سازی فعال، سالم، فرهنگی هستیم که در درون حوزه‌ها و مدارس علمیه می‌جوشد.

کد خبر 1089429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha