۴۰ بیمار کرونایی در انتظار تخت خالی آی سی یو در بیمارستان های قزوین

جمالی پور گفت: در حال حاضر ۴۰ نفر پشت نوبت icu هستند و اگر غفلت کنیم با جان مردم بازی کرده ایم و اجازه داده ایم پشت نوبتی ها بیشتر شود بنابراین منطق حکم می کند نباید به خاطر کمک به معیشت یک گروه از کسبه، بیماران را بیشتر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در جلسه ستاد کرونای استان بیان کرد: قرمز بودن شرایط استان همچنان یک دغدغه جدی برای مسئولان است و باید با کمک مردم و جدی گرفتن پروتکل های بهداشتی از این وضعیت عبور کنیم.

 

استاندار قزوین ادامه داد: سخت ترین کار برای ما تعطیلی کسب و کار مردم است و همیشه خودم را جای اصناف می گذارم ولی شرایط سخت است و برای حفظ سلامت مردم مجبور می شویم در مقاطعی فعالیت ها را تعطیل کنیم.

 

وی اضافه کرد: به خاطر نگرانی از جان مردم تصمیماتی می گیریم که خودمان هم ناراحت هستیم بنابراین اگر اصناف و شهروندان رعایت کنند ما علاقه نداریم هیچ واحدی تعطیل شود.

 

جمالی پور تصریح کرد: ما جدا از مدیران و مردم نیستیم وقتی مردم گزارش می دهند دریک نقطه پروتکل ها رعایت نشده مجبوریم ورود کنیم و امروز بازرسان خود مردم هستند و مسئول نهایی دانشگاه علوم پزشکی است و گاهی از نظر دانشگاه هم عدول می کنیم ولی در شرایط کنونی ورودی بیماران بالاست و در وضعیت قرمز هستیم.

 

وی افزود: در حال حاضر ۴۰ نفر پشت نوبت icu هستند و اگر غفلت کنیم با جان مردم بازی کرده ایم و اجازه داده ایم پشت نوبتی ها بیشتر شود بنابراین منطق حکم می کند نباید به خاطر کمک به معیشت یک گروه از کسبه، بیماران را بیشتر کنیم شاید شما هم جای ما بودید همین تصمیم را می گرفتید.

 

استاندار قزوین اعلام کرد: وقتی مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین نگران باشگاه داران است و تلاش می کند مجوز فعالیت بگیرد یا پیگیر تسهیلات حمایتی آسیب دیدگان است ما هم این وضعیت را درک می کنیم اما نمی توانیم مصوبات ستاد را نادیده بگیریم.

 

وی گفت: امروز ویروس کرونا یک تهدید جدی است و همه مردم اعم از کسبه و کارگران و کارمندان باید کمک کنند از پیک جدید هم عبور کنیم.

 

جمالی پور یادآورشد: امروز به قله پیک رسیده ایم و امیدواریم با همکاری مردم سیر بیماری نزولی شود و رنگ بندی شهرهای استان به زرد و آبی تغییر کند و همه اصناف بتوانند فعالیت کنند.

 

وی تأکید کرد: مناطقی که مرکز بحران شناخته شده اند باید به فرمانداران تاکید شود مداخله کرده و نظارت بیشتر و مدیریت بهتری در این مناطق داشته باشند.

 

استاندار قزوین بیان کرد: هرجا که امکان فعالیت ورزشی دارد و آلودگی درست نشود با نظر علوم پزشکی فعال شود و باشگاه های ورزشی، با مجوز دانشگاه علوم پزشکی می توانند فعالیت کنند و در حال حاضر استخرها و باشگاه های بدنسازی همچنان باید تعطیل باشند تا وضعیت بهتر شود.

 

وی در خصوص تأمین دارو خاطر نشان کرد: برای راه اندازی شعب داروخانه هلال احمر در شهرستان ها و شبانه روزی شدن فعالیت داروخانه هلال احمر قزوین و رصد واکسیناسیون کارگران در کمیته واکسیناسیون استان تصمیم گیری شود.

 

جمالی پور خواستار نظارت بیشتر بر تعطیل واحدهای صنفی درساعت 22 و منع تردد شبانه در استان شد.

 

کد خبر 1089580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha