دولت و مجلس نسبت به ایجاد ردیف بودجه مستقل برای مشهد اقدام نمایند

حاجی بگلو گفت:انتظار داریم که دولت محترم و مجلس نسبت به ایجاد ردیف مستقل برای شهر مشهد مشهدالرضا(علیه السلام) اقدام نمایند که حداقل با وجود این ردیف بتوانیم مشکلات حاشیه شهر را مرتفع نماییم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «موسی الرضا حاجی بگلو» امروز(۸ شهریور) در چهارمین جلسه علنی شورای شهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه الحمدالله دولت محترم سیزدهم مستقر شدند و کار را برای حل مشکلات کشور عزیزمان از خوزستان عزیز شروع کردند، گفت:در کنار دولت و مجلس این شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که باید به سهم خودشان در حل مشکلات موجود اقدام به حل آن نمایند و با همراهی و همفکری و انتخاب شهرداران انقلابی جوان زنجیره خدمت را تکمیل نماید.

 

سخنگوی شورای شهر مشهد افزود: شورای اسلامی شهر مشهد الرضا (ع)،‌ شهرداری جوان انقلابی و دارای برنامه برای کلانشهر جهان اسلام، انتخاب کردند اما از دولت و مجلس محترم تقاضا دارم که بر اساس قوانین و مقررات نسبت به طرح های شورای عالی استانها که برگرفته از قانون می باشد جامه عمل بپوشاند و تا با طرح های ارائه شده بتوان خدمات شایسته تر و قانونمندتری را برای شهر و روستاهای کشور داشته باشند.

 

وی ادامه داد:اولین موضوع آن تصویب و اجرای مدیریت یکپارچه سازی شهری می‌باشد اگر این موضوع به سرانجام برسد قطعاً در حوزه هزینه‌ها شهری و روستایی کاهش قابل چشمگیری خواهیم داشت در حوزه درآمد هم افزایش و با تایید این مدیریت یکپارچه سازی شهری با هماهنگی های بین دستگاه‌های اجرایی مرتفع و مسئولیت و مدیریت آن مشخص و به صورت واحد انجام می‌شود.

 

حاجی بگلو گفت:موضوع بعدی هم احترام به قانون می باشد از دولت محترم تقاضا دارم بر اساس بنده ۵ ماده ۸۸ قانون شوراهای اسلامی کشور مبنی بر ارسال بودجه سالانه کشور قبل از تصویب در مجلس و سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور آن را در اختیار شورای عالی استانها قرار دارد به جهت بازنگری و اصلاح بودجه، تاکنون مسئولیت دولت‌ها اجرا نشده است.

 

سخنگوی شورای شهر مشهد افزود:امیدوارم حداقل به صورت آزمایشی هم که شده در بودجه ۱۴۰۱ بودجه استان خراسان رضوی را در اختیار شورای عالی استانها قرار داده تا خروجی آن برای دولت و مجلس مورد بازنگری قرار گیرد و در صورت موفقیت انشاالله به صورت قانون برای تمام کشور اجرا شود اما نکته بسیار مهم که باید عرض کنم در حوزه مدیریت شهری خدمات در مشهدالرضا (ع) ملی است ولی بودجه آن محلی است و این یک تناقض بسیار بزرگی است که باید مورد توجه دولت محترم و مجلس قرار گیرد.

 

وی اظهارکرد:یک خواهش از دولت محترم و مجلس دارم نسبت به ایجاد یک ردیف مستقل بودجه ای برای شهر مشهدالرضا(علیه السلام) در حجم سالانه کشور اختصاص داده شود زیرا این شهر، شهر آقا علی ابن موسی الرضاست(علیه السلام) در سال میزبان ۳۰ میلیون زائر بین المللی و داخلی است که ارائه خدمات به زائرین ومجاورین از سوی مدیریت شهری شهر امام رضا(علیه السلام) می‌باشد

 

حاجی بگلو ادامه دادبزرگترین افتخاری که برای خادمین در خدمت زائرین و مجاورین باید به آن اشاره کنم این است که مشهد جمعیت سه و نیم میلیونی دارد ولی بیشتر از جمعیت خود در حال خدمت رسانی می باشد و به طور قطع اعلام می نمایم شهرداری مشهد وظیفه دیگر دستگاه‌های اجرایی شهر مشهد و حتی استان را بر عهده گرفته و هزینه می نماید.

 

سخنگوی شورای شهر مشهد بیان کرد:اما آخرین موضوع که به آن می خواهم بپردازم موضوع تهیه مسکن برای اقشار کم درآمد در مناطق حاشیه شهر می‌باشد و درصورت همراهی دولت محترم شهرداری آمادگی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مناطق حاشیه شهر مشهد مقدس را با مشارکت بخش خصوصی دارد.

 

وی گفت:تذکر پایانی به سرپرست محترم شهرداری متذکر می شود در رابطه با پرداخت حقوق پرسنل اقدام نمایید متاسفانه مشاهده شده است در بعضی از سازمان ها و شرکت ها حقوق کارکنان متفاوت و یا پرداخت نشده است و این خود یک نوع بی عدالتی است خواهشمندم هر چه سریعتر نسبت به عدالت و برقراری حقوق مساوی کارکنان اقدام نمایید.

 

حاجی بگلو ادامه داد:همچنین در موضوع تبدیل وضعیت ها و وضعیت نیروهای شهرداری می بایست عدالت و برابری حاکم باشد که متاسفانه طبق گزارشات واصله از سویی کارکنان خدوم شهرداری این موضوع هم مورد غفلت و بی عدالتی قرار گرفته و همانطور که می دانید اولویت اول با ایثارگران می باشد. .

کد خبر 1089672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha