گردشگری مذهبی یکی از شاخه‌های اصلی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است

صفایی گفت: گردشگری مذهبی یکی از شاخه‌های اصلی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد بوده که با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌توان در جذب گردشگر گام‌های بزرگی برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «مجید صفایی» امروز (۹ شهریور ماه) از کلنگ‌ زنی شبستان جدید بنای تاریخی امامزاده بابا احمد(ع) خبر داد و در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: امامزاده بابا احمد (ع) یکی از بناهای تاریخی استان مربوط به دوره سلجوقیان است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تا قبل بیماری کرونا میزبان گردشگران بسیاری بوده است.

 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این شبستان به کمک خیر هم استانی برای رفاه حال مردم و گردشگران ایجاد می‌شود، :ایجاد این شبستان نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی شهرستان بهمئی دارد.

 

وی با بیان اینکه عملیات ساماندهی بنای تاریخی امامزادگان در استان آغاز شده، یادآور شد: «طرح ساماندهی امامزاده علی (ع) با اعتبار سه میلیارد ریال آغاز شده و خوشبختانه روند اجرایی عملیات به‌خوبی در حال انجام است.

 

صفایی خاطرنشان کرد: گردشگری مذهبی یکی از شاخه‌های اصلی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد بوده که با ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌توان در جذب گردشگر گام‌های بزرگی برداشته شود.

 

گفتنی است، امامزاده بابا احمد در روستایی به همین نام در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته و از زیبایی‌های درخور توجه این بنا می‌ توان به معماری گنبد آن‌ که به‌ صورت پلکانی طراحی‌ شده اشاره کرد.

کد خبر 1090045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha