آخرین وضعیت ساماندهی گلزارهای شهدای استان خراسان شمالی

معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: ۷۴.۹ درصد از ۳۷۵ گلزار شهدای این استان ساماندهی شده است.

علی روزفراخ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد اظهار کرد: در این استان 375 گلزار شهدا وجود دارد که 2 هزار و 682 شهید در این مکان های مقدس، تدفین شده است.

 


معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی افزود: تاکنون 281 مورد از گلزار شهدای استان ساماندهی شده و جهت اتمام ساماندهی همه گلزار شهدای استان ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 


وی افزود: اکنون ساماندهی 2 هزار و 178 مزار شهید معادل 81.21 درصد از مزار شهدای استان ساماندهی شده است و ساماندهی پنج گلزار شهدا و 131 مزار شهید استان در دست اقدام است.

 


روزفراخ گفت: هنوز برای ساماندهی 89 گلزار شهید که محل آرام گرفتن 373 شهید است، اقدامی نشده است که تلاش داریم تا این امر سرعت گیرد و تعداد ۳۴۳ گزار شهدا معادل ۹۱ درصد از گلزار شهدای استان در روستاها و مابقی در نقاط شهری است.

 


وی با بیان اینکه بیشترین میزان ساماندهی مزار شهدای استان مربوط به بجنورد است؛ خاطرنشان کرد: در شهرستان بجنورد 51 گلزار شهدا و 649 مزار شهدا ساماندهی شده است و در شهرستان گرمه 100 درصد گلزار و مزار شهدا ساماندهی شده و شهرستان فاروج با ساماندهی حدود 97.5 درصد از مزار شهدا در رده دوم شهرستان های استان قرار دارد. 

 


معاون تعاون و امور اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی در پایان گفت: در این استان سه هزار شهید تقدیم آرمان های نظام اسلامی شده است.

کد خبر 1090283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha