۵۰ درصد فعالیت‌های قرآنی کردستان به دلیل شیوع کرونا راکد شده است

رییس اتحادیه موسسات قرآنی کردستان گفت: بیش از ۵۰ درصد فعالیت های قرآنی در استان از زمان شیوع کرونا تاکنون راکد شده است.

فرهاد عزت پور رئیس اتحادیه موسسات قرآنی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: استان کردستان ظرفیت قابل توجهی از لحاظ فعالبت‌های قرآنی و نیروی انسانی در این بخش دارد.

 

رییس اتحادیه موسسات قرآنی کردستان خاطرنشان کرد: وجود برخی مشکلاتی موجب شده نخبگان قرآنی نتوانند استعداد و توانمندی خود را نشان دهند.

 

وی با بیان اینکه فعالیت در این حوزه با این شرایط بسیار مشکل است، خاطرنشان کرد:  موسسات قرآنی استان پایگاهی برای فعالیت ندارند و توان پرداخت اجاره هم نیز به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی تقریبا غیرممکن است.

 

به گفته وی، بیش از ۵۰ درصد فعالیت های قرآنی در استان از زمان شیوع کرونا تاکنون راکد شده است.

 

رییس اتحادیه موسسات قرآنی کردستان اضافه کرد: متاسفانه امروز در استان معلم و حافظ قرآن و مدیرموسسه قرآن داریم که بدلیل حمایت نشدن و برای تامین معیشت خود و خانوادەش به انجام کارهای خدماتی در خانه های مردم و بازاریابی مشغول شدند.

 

عزت‌پور با بیان اینکه در استان مرکز شبانه روزی قرآنی نداریم چراکه هیچ نهاد و ارگانی هزینه لازم برای ایجاد و اداره آن را تامین نمی کند، گفت: سال گذشته تنها۵۰ میلیون تومان بودجه به ۷۰ موسسه قرآنی و ۶۰ خانه نور در استان اختصاص پیدا کرد که مبلغ بسیار کمی است.

 

رییس اتحادیه موسسات قرآنی کردستان گفت: طرح توسعه قرآنی استان را تهیه کرده‌ایم ولی بدون اجرا و به قفسه کتابخانه‌ها سپرده شد.

کد خبر 1090618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha