استفاده از عناصر هنری در روایت واقعه کربلا برای جوانان جذابیت دارد

امینی با بیان اینکه حمایت از این برنامه های فرهنگی مذهبی خلاقانه را وظیفه همه دستگاههای فرهنگی دانست و گفت: استفاده از عناصر هنری در روایت واقعه کربلا بر اساس متون معتبر همراه با خلاقیت و نوآوری برای جوانان جذابیت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «یوسف امینی» امروز (۱۴ شهریور) در بازدید از مراسم سوگ خوانی عبرت با تقدیر از نوجوانان و جوانانی که با اجرای این سبک عزاداری، ارادت خود را به سید و سالار شهیدان نشان دادند گفت: عبرت نام مناسبی برای این مراسم است، آدم هایی در کربلا بودند که مردم می توانند با شنیدن داستانهای آنها عبرت بگیرند.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی حمایت از این برنامه های فرهنگی مذهبی خلاقانه را وظیفه همه دستگاههای فرهنگی دانست و افزود: استفاده از عناصر هنری در روایت واقعه کربلا براساس متون معتبر همراه با خلاقیت و نوآوری برای جوانان جذابیت دارد.

 

گفتنی است این برنامه خوانش هنری، از شام عاشورا تا کاخ یزید را روایت می‌کند، و از سوم شهریور ماه آغاز شده است، سوگ خوانی، فقط خوانش متن تنظیم شده بر اساس مقتل‌های مختلف است و نمایشی در آن وجود ندارد. در برنامه «سوگ خوانی عبرت»، هشت عنصر به نمایندگی از هشت فرد روی سن می‌روند و گوشه‌هایی از واقعه کربلا از احوالات همین نماد‌ها بیان می‌شود.

کد خبر 1091525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha