تاکید مسئولان ایلامی بر فراهم کردن تمهیدات لازم برای اربعین حسینی

هشتاد و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با حضور استاندار، معاونین سیاسی امنیتی و امور اقتصادی استاندار و سایر مسئولان فرهنگی و اجرایی استان در سالن شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، هشتاد و هفتمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با حضور استاندار، معاونین سیاسی امنیتی و امور اقتصادی استاندار و فرمانده قرارگاه استانی مدیریت مقابله باکرونا، رییس دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین دستگاهها و ارگانهای استانی، معاون بهداشتی، مدیر روابط عمومی دانشگاه و برخی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری ایلام به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، دانشگاه علوم پزشکی ایلام ضمن تبریک ۱۲ شهریور ماه به عنوان روز بهورز به بهورزان زحمتکش و تلاشگر در سطح استان و تقدیر از زحمات و تلاش‌های مجموعه اعضای ستاد استانی و شهرستانی کرونا و همچنین همکاران کادر درمان و بهداشت در سطح استان اظهار کرد: در طی هفته گذشته بر اساس آمارهای موجود، در حال گذر از پیک پنجم هستیم اما کماکان آمار بیماران از بیک قبلی بالاتر است. روند فعلی کاهشی مبتلایان که در حال سپری است، امیدواریم در طول این هفته نیز این روند ادامه یابد.

 

« محمد کریمیان» یادآور شد:  البته هنوز آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان بالا است و احتمالاً تا پایان هفته همچنان این روند ادامه داشته باشد. زیرا آمار متوفیان پس از فروکش کردن آمارهای مبتلایان و بستری‌ها، با تأخیر کاهشی می‌شود.

 

وی افزود: در رابطه با بحث اربعین، در صورت برگزاری اربعین و انتخاب مرز بین‌المللی مهران برای تردد زائران اربعین حسینی؛ لازم است که دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ اعتبارات مالی و نیروی انسانی از سوی وزارت متناسب با جمعیت زائران تقویت گردد.

 

کریمیان خاطرنشان کرد: طبق معمول سالهای اخیر در ایام تردد زائران اربعین حسینی در استان، از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی اعتبارات، نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار می‌گرفت اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا تاکنون این مسئله محقق نشده است.

 

وی بیان کرد: اگر امسال کنگره عظیم اربعین حسینی انجام شود و مرز بین المللی مهران به عنوان یکی از مرزهای تردد زائران انتخاب شود، لازم است که دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ مالی و نیروی انسانی همچون سال‌های اخیر حمایت و پشتیبانی شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خاطرنشان کرد:  با توجه به شرایطی که به لحاظ شیوع بیماری کرونا در سطح استان حاکم است، در حال حاضر بیمارستانهای ما مملو از بیمار بستری هستند و تمام بخش‌های دانشگاه از جمله درمان، بهداشت، فوریت پزشکی، دارو و...... درگیر مقابله با این بیماری هستند.

 

کریمیان یادآور شد: در بحث واکسیناسیون، در حال حاضر تعداد ۵۵ هزار دوز واکسن به استان اختصاص یافته که رقم بسیار خوبی است و ان‌شاءالله روند واکسیناسیون را بیش از گذشته در سطح استان تسریع خواهیم بخشید.

 

وی ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی این آمادگی را دارد که واکسیناسیون افراد جامعه را به سطح بالاتری افزایش دهد و در صورت تصویب توسط ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، سن پوشش واکسیناسیون را در استان کاهش دهیم تا افراد بیشتری را واکسینه نماییم.

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این نشست یادآور شد: پوشش کشور در تزریق وکسیناسیون ۲۲ درصد بوده و در استان ۳۶/۵ درصد پوشش جمعیت بالای ۱۸ سال داشته ایم، هر چند خوب بوده ولی کافی نیست.

 

 

« جمیل صادقی فر» بیش از ۹۲ درصد فوتی های ۱۴۰۰، واکسن دریافت نکرده بودند، ابراز کرد: بیشترین تعداد واکسن تزریق شده سینوفارم بوده و دو واکسن آسترازنکا و برکت تقریبا به یک اندازه تزریق شده است و تعدادی محدود هم اسپوتنیک که برای تزریق دوز دوم اسپوتنیک مشکل داریم

 

وی  با بیان اینکه صدا و سیما یک برنامه اختصاصی با حضور کارشناسان با موضوع واکسن داشته باشد و پاسخگوی سوالات مردم در این زمینه باشد، افزود: شهرستان دره شهر بیشترین رعایت پروتکل‌ها در بین اصناف را داشت

 

صادقی فر  تصریح کرد: خوشبختانه آمار واکسیناسیون در شهرستانها نسبت به گذشته افزایش مناسبی داشته که نشان از استقبال مردم و جامعه از واکسیناسیون دارد.

 

وی گفت:  تفاوت ۱۷ برابری بستری افراد واکسینه نشده نسبت به افراد واکسینه شده در بیمارستانها نشان می‌دهد که واکسیناسیون در سلامت افراد چقدر تاثیر گذار است.

 

 فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه در بحث اربعین با کاری سخت مواجه هستیم، ابراز کرد: در بحث تخلیه جمعیت اربعین در مهران باید هماهنگی های لازم صورت بگیرد در غیر اینصورت  به مشکل خواهیم خورد چرا که باید امکانات و زیرساخت‌ها در آنجا فراهم باشند تا زائرین سرگردان نشوند.

 

سردار « دلاور القاصی مهر» ببان کرد: اگر وسایل ایاب و ذهاب قبلا ۴۰۰دستگاه بوده است امسال باید به ۸۰۰ دستگاه برسد، تعداد زیادی از افراد که از طریق هوایی می روند، از طریق زمینی برمی گردند.

 

 

کد خبر 1091573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha