رسانه سرباز خط مقدم جنگ نرم است

امیردریادار سیاری به بیان اینکه رسانه قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به بیگانگان منتقل می کند گفت: رسانه سرباز خط مقدم جنگ نرم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری  شبستان امیر دریادار حبیب الله سیاری در نشست تخصصی معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش با اصحاب رسانه با بیان اینکه آنچه داریم به برکت شهدا و حفظ ارزشهای انقلاب می ماند و با حفظ این ارزشها تمامیت ارضی و اقتدار ما حفظ می شود گفت: دنیای امروز دنیای انفجار اطلاعات و فناوری است و امروز در دهکده جهانی به فناوری و اطلاعات تکیه می شود . رسانه در هر کشوری از مولفه های قدرت آ ن کشور است.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش ارتش افزود: امروز در بحث جنگ نرم تسلط بر ذهن ها مطرح است و اولین مولفه در تسلط بر ذهن ها رسانه است و کسانی که از امکانات بیشتر برخوردارند با تکیه بر رسانه افکار خود را گسترش می دهند و رسانه ابزار و مولفه جنگ نرم است.

 

امیر سیاری ادامه داد: در جهان امروز رسانه ابزار قدرت و اقتدار است و رسانه از این جهت به خود ببالد که می تواند در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مولفه های قدرت محسوب شود.

 

وی خطاب به اصحاب رسانه تصریح کرد: شما سرباز خط مقدم مقابل با جنگ نرم هستید، بهترین عامل برای جلوگیری از هرگونه تهدید دشمن توان بازدارندگی است یعنی آنقدر در مقابله با دشمن توانمند باشیم که اگر دشمن قصد تعرض داشت ببیند منافع  او بیشتر است یا مضراتش و اگر متوجه مضررات بیشتر شد این به معنی توان بازدارندگی ما است که در او اثر کرده است.

 

امیر سیاری اظهار کرد: استکبار اگر تعرضی نکرد نمی تواند و جرات آن را ندارد و نمونه آن در دفاع مقدس ثابت شد و امروز می داند اگر تعرض کند آن چنان ضربه ای می خورد که پشیمان می شود و این همان توان بازدارندگی  ما است که ما فقط می توانیم از طریق رسانه این توان را به بیگانگان برسانیم .

 

وی تصریح کرد: رسانه  سرباز جنگ نرم است و در نشان دادن توان بازدارندگی موثر است و اگر نتوانیم این اثر بازدارندگی را منتقل کنیم کاری از پیش نرفته است.

 

وی با اشاره به طرح های مختلف ارتش در مردم یاری و بحران های پیش رو گفت: ارتش در تمام موقعیت های حساس و بحرانی از جنگ تا زلزله ، سیل و بیماری همواره شعار ارتش فدای ملت را عمل می کند و انعکاس این فعالیت فقط از سوی رسانه به مردم صورت می گیرد و اثرگذاری رسانه  در ایجاد انسجام، وحدت، همدلی، خدمت رسانی  و قدرت بازدارندگی بسیار مهم است.

 

این نشست با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، حجت الاسلام احمد دهدار رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش ، حجت الاسلام ابوالقاسم عفتی معاون فرهنگی و روابط عمومی این اداره و سرهنگ دوم شهروز علیمردانی مدیر روابط عمومی ستاد ارتش در این ستاد برگزار شد و اصحاب رسانه به بیان نقطه نظزات و پیشنهادات خود در راستای هم افزایی و ارتقاء سطح فعالیت های رسانه ای ستاد ارتش پرداختند.

 

کد خبر 1091867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha