ضرورت بکارگیری نخبگان در میدان جهش تولید

سردار قاسمی گفت: نخبگان نباید در حوزه علمیه و دانشگاه‌ها باشند بلکه باید در میدان جهش تولید، صنعت و کشاورزی به‌کارگیری شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» امروز (۱۵شهریور) در مراسم تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اظهار کرد: اساس اسلام بر علم استوار است علمی که مفید، مؤثر و نتیجه‌بخش باشد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) شهید راه علم و عقیده و جهاد هستند، گفت: آرزوی شهادت در راه علم سنت الهی است عارفان، مجاهدان و سالکان راه حق به این راه رفتند.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بیشترین تجلیل را از اندیشمندان، مبتکرین و علما را دارند، افزود: باید شبکه عظیم تولید علم را با راهبرد عالمانه، حکیمانه با اصل نخبگی دنبال کنیم.

 

قاسمی با اشاره به اینکه خیلی از دستورات رهبر معظم انقلاب در بخش های مختلف بر زمین مانده‌ است، تصریح کرد: بخشی از کارها با پیچ‌وخم‌های اداری بی‌خود که از زمان طاغوت به ما به ارث رسیده‌ سد راه است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در تولید اولیه واکسن کرونا کشور ما در دنیا رتبه ششم را دارد اما چه عواملی باعث می‌شود این واکسن تکثیر نشود؟

 

وی با انتقاد از بروکراسی اداری دست و پاگیر  و کمبود بودجه برای حمایت از فکرهای خلاق و مخترع، ادامه داد: چقدر از ابتکارات، خلاقیت‌ها و تولیدات به مرحله بعدی نرسیده‌ است بعد نتیجه این می شود که نخبگان ما خسته و از کشور خارج می‌شوند.

 

قاسمی با بیان اینکه استعدادهای کشور باید با همت و تلاش و حوصله به‌کارگیری شوند، افزود: متأسفیم برای آن‌هایی که به این جریان دامن می‌زنند و برای آن‌هایی که مانع می‌شوند که این نخبگان نتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند و به مقصد برسند ناگزیر مهاجرت می کنند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل مجموعه بسیج علمی پژوهشی برای استفاده درست از استعدادها فکری جوانان، گفت: نخبگان نباید در حوزه علمیه و دانشگاه‌ها باشد بلکه باید در میدان تولید، صنعت و کشاورزی به‌کارگیری شوند.

 

وی با انتقاد از تعلل و کوتاهی برای درون‌زا کردن اقتصاد کشور، افزود: کشور ما در زمینه پهپاد چهارمین کشور دنیاست تا سه هزار کیلومتر با کنترل از راه دور انجام می‌شود در سایبری در دنیا حرفی برای گفتن داریم در جنگ الکترونیک در دنیا حائز رتبه هستیم چطور در بخش‌های نظامی می‌توانیم پیشرفت کنیم اما در بخش‌های اقتصادی نمی‌توانیم پیشرفت کنیم؟!

 

گفتنی است در این جلسه از زحمات «مرتضی عظیمی فر» تقدیر به عمل آمد و سرهنگ «علی فرخنده» به‌ عنوان مسئول جدید بسیج علمی پژوهشی فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی معرفی شد.
 

کد خبر 1091893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha