کردستان آمادگی راه‌اندازی یک‌هزار حلقه قرآنی خانگی و سنتی را دارد

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان با اشاره به ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي قرآنی استان گفت: کردستان آمادگي راه‌اندازي یک‌هزار حلقه قرآنی خانگی و سنتي را دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ عبيدالله رستمي مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جلسه توجيهی آموزشی مجريان طرح برگزاری حلقه‌هاي قرآنی سنتی و خانگی کردستان که با حضور مربيان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان در تالار فرودين مجتمع فرهنگي هنري فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان از ديرباز به استان مذهبي و فرهنگي شناخته شده است و احترام به کلام وحي و حب اهل بيت در ميان خانواده‌هاي کردستان از جايگاه رفيعي برخوردار است و در تمام ارکان زندگي شان برکات قرآن و احکام اسلامي جاري و ساري است.

 

 

دبير شوراي عالي قرآن کردستان با اشاره به تعداد کانون‌هاي مساجد و موسسات قرآنی فعال در استان عنوان کرد: در حال حاضر 612 کانون فرهنگي هنري در سطح مساجد، 26 موسسه قراني و 33 خانه نور و 300 مربي قرآني آموزش ديده در استان کردستان مشغول به فعاليت هستند.

 

 

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان با اشاره به ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي قرآنی استان گفت: کردستان آمادگي راه‌اندازي یک‌هزار حلقه قرآنی خانگی و سنتی را دارد که با توجه به پتانسيل موجود و نيازهاي جامعه اين مهم جوابگوي بسياري از موارد حوزه آموزش قرآن است.

 

 

رستمي اعزام و تامين مربي براي روستاها و محلات حاشيه نشين شهرها و رسيدگي ويژه به حوزه قرآني و فرهنگي در روستاهاي استان را از اولويت‌هاي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي کردستان برشمرد و افزود: خوشبختانه اقدامات خوبي در حوزه قرآني در روستاها و حواشي شهرهاي استان صورت گرفته است و با توجه به ظرفيت‌هاي فرهنگي استان روستاها مستعد برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي را دارند.

 

 

وي از اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خواست برنامه محور باشند و عنوان کرد: کانون هاي مساجد ظرفيت مناسبي براي ايده پردازي و اجراي طرح هاي فرهنگي قرآني هستند و بر اساس نيازسنجي هر منطقه مي توان با همکاري موسسات و مراکز فرهنگي قرآني کشور از طرح‌ها و ايده هاي اعضاي کانون هاي مساجد به خوبي حمايت کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام آمادگي و حمايت از طرح هاي قرآني خبر داد و اضافه کرد: هر کانوني فرهنگي هنري مساجد که طرح قرآني مناسب و داراي برنامه ارائه دهد در اولويت حمايت است.

 

 

رستمي همچنين با اشاره بهره‌مندي 286 نفر از قرآني‌هاي استان از بيمه صندوق اعتباري هنر و اهداي کارت هنر به آنها گفت: همچنان اين اداره‌کل خود را موظف و مکلف به بيمه تامين اجتماعي فعالان قرآني واجد شرايط بيمه صندوق اعتباري هنر مي‌داند.

 

وي تجليل از چهره‌هاي قرآني، حمايت از آثار فاخر هنري، حمايت ويژه از طرح‌هاي مشاغل خانگي، ضرورت تجهيز موسسات قرآني، راه‌اندازي صندوق خيريه قرآني مردمي، پيگيري مفاد گام دوم انقلاب در مفاهيم قرآني و حمايت‌هاي معنوي از حلقه‌هاي خانگي و سنتي قران را از ديگر برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اين اداره کل در حوزه قرا و عترت اعلام کرد.

کد خبر 1092509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha