اختصاص پایگاه های مذهبی برای واکسیناسیون نشان دهنده توجه دین به سلامت است

نامدار گفت: پایگاه شدن حسینیه ها و پایگاه های مذهبی برای واکسیناسیون نشان دهنده توجه دین و مذهب به حوزه سلامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «پیمان نامدار» در جلسه هماهنگی ایجاد پایگاه واکسیناسیون در حسینیه آقا سید جمال قزوین که امروز (چهارشنبه ۱۷ شهریور) در این حسینیه برگزار شد، بیان کرد: هیئت های مذهبی استان در شرایط کرونا یاری گر دانشگاه علوم پزشکی بودند و این امر را به ویژه در نحوه برگزاری مراسم ها عزاداری شاهد بودیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: در حوزه سلامت نیازمند همکاری همه مردم هستیم و ۷۰ درصد کار با همراهی سایر ارگان ها، سازمان های مردمی نهاد و مردم انجام می شود و تلاش کردیم از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای افزایش همکاری ها مردم بهره گیریم.

 

وی عنوان کرد: این ظرفیت و توان وجود دارد که روزانه ۳۰ هزار دز واکسن تزریق کنیم و اگر همراهی سازمان ها را داشته باشیم این امر ممکن می شود.

 

نامدار با اشاره به اختصاص فضای حسینیه آقا سید جمال در جنوب شهر قزوین به پایگاه واکسیناسیون تصریح کرد: پایگاه شدن حسینیه ها و پایگاه های مذهبی برای واکسیناسیون نشان دهنده توجه دین و مذهب به حوزه سلامت است.

 

وی خاطر نشان کرد: این امکان وجود دارد که در حسینیه آقا سید جمال روزانه یک هزار نفر را واکسینه کنیم و دانشگاه علوم پزشکی هم آمادگی دارد که تا در سریع تر زمان ممکن پایگاه واکسیناسیون را در این حسینیه راه اندازی کند.

 

در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: معنویت در کنار حرفه پزشکی و کار درمان لازم است و باید هیئت های مذهبی در این روزها در کنار این مجموعه و دانشگاه علوم پزشکی باشند.

 

حجت الاسلام «زهرایی» یادآور شد: ان شاالله همه یاری کرده و بتوانیم شرایط سخت کرونایی را با کمترین مشکلات پشت سر گذاریم.

 

کد خبر 1092535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha