کشف‌ رود یکی از معضلات جدی مشهد و حاشیه شهر است

علیزاده با اشاره به اینکه کشف‌رود و آب‌های آلوده و فاضلاب جاری در این بستر، یکی از معضلات جدی مشهد و حاشیه شهر است، گفت:طول کشف‌رود ۸۱ کیلومتر بوده که ۵۳ کیلومتر آن داخل حریم شهر واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدابراهیم علیزاده» امروز(۱۷ شهریور) در حاشیه بازدید از پروژه ساماندهی کشف‌رود و بوم‌ پارک با اشاره به اینکه کشف‌رود و آب‌های آلوده و فاضلاب جاری در این بستر، یکی از معضلات جدی مشهد و حاشیه شهر است، گفت:طول کشف‌رود ۸۱ کیلومتر بوده که ۵۳ کیلومتر آن داخل حریم شهر واقع شده است.

 

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر مشهد گفت: در حال حاضر ساماندهی این محدوده در دستورکار قرار گرفته و با ورود استاندار، مدیران استانی و پای کار آمدن ادارات مختلف و شورای شهر و شهرداری مشهد، عملیات اجرایی پروژه آغاز شده است.

 

وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون در کشف‌‎رود انجام شده است، تصریح کرد: بین سال‌های ۹۳ تا ۹۷ حدود ۱۶۱ هکتار در این مجموعه درختکاری شده و قرارداد درختکاری ۳۰۰ هکتار دیگر نیز بسته شده که از ابتدای سال تاکنون، کاشت درخت در ۶۰ هکتار انجام شده است.

 

علیزاده افزود: امیدواریم با تامین منابع و اعتبارات مورد نیاز که حدود ۲۰۰ میلیاردتومان برآورد شده است، تا پایان سال مالی جاری بتوانیم تمام ۳۰۰ هکتار را درختکاری کنیم و این معضل جدی آلودگی و نگرانی‌های ناشی از آن برطرف شود.

 

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر مشهد گفت: ساماندهی حاشیه شهر در نگاه اول، حاشیه شهر و سپس تمام شهر را متاثر می‌کند و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از آن بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 1092644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha