۱۸ زندانی جرایم غیر عمد در قالب" نذر حریّت" مکتب شهید سلیمانی آزاد شدند

آزادی ۱۸ زندانی جرایم غیر عمد در قالب" نذر حریّت" مکتب شهید سلیمانی در بیت الزهرا حاج قاسم انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛  سید حجت الله موسوی قوام، پنجشنبه(۱۸ شهریور) در ویژه برنامه "نذر حریّت" مرحله دوم نهضت آزادسازی محکومین جرایم مالی و غیرعمد  زندان های استان که در بیت الزهرا شهید سلیمانی برگزار شد؛ گفت: سال گذشته در پنج مرحله زمینه آزادی 140 مددجوی جرایم غیرعمد در قالب مکتب حاج قاسم انجام و استان کرمان رتبه اول کشور شد.



مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان افزود: در سال جاری نیز تاکنون زمینه آزادی 106 نفر از مددجویان واجد شرایط از زندان های استان فراهم شده و 6 میلیارد و 161 میلیون تومان برای آزادی این افراد هزینه شده است.

 



 وی ادامه داد: 95 نفر از محل کمک های خیران با بدهی مبلغ چهار میلیارد تومان آزاد شدند و 100 میلیارد تومان هم از شاکیان تخفیف بدهی گرفته ایم لذا شاکیان نیز به عنوان خیران ستاد دیه به شمار می روند.

 

 



موسوی قوام تصریح کرد: امروز 18 مددجوی جرایم غیرعمد و مالی با مجموع بدهی 20 میلیارد و 500 میلیون تومان آزاد می شود که 11 میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب جلسات صلح و سازش  گذشت شکات حاصل شده و توان  پرداخت مددجویان نیز 8 میلیارد و 122 میلیون تومان بوده است.

 



وی ادامه داد: از سال گذشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا در راستای جذب کمک ها و نذورات خیران در ماه های محرم و صفر، در قالب " نذر حریّت" 331 میلیون تومان جمع آوری شده که این طرح تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
 

 


موسوی قوام از تعداد 178 مددجوی دیگر واجد شرایط در زندان های استان خبر داد که همه آنها بدهکاران مالی هستند و ابراز امیدواری کرد: با مشارکت خیران و هیئت های مذهبی زمینه آزادی این افراد هم فراهم شود اما مددجوی جرایم غیرعمد دیه بدهکار در زندان های استان کرمان وجود ندارد.

کد خبر 1092841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha