سند توسعه و نوین‌سازی خوزستان تهیه می شود

خلیلیان با بیان اینکه سند توسعه و نوین‌سازی خوزستان در ۲ ماه آینده آماده می‌شود گفت: جهت کاهش تبعیض‍‌ها باید میان تولید ثروت و توزیع آن در خوزستان توازن ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز،  «صادق خلیلیان» امروز (پنجشنبه ۱۸ شهریور) در آیین تکریم و معارفه استاندار خوزستان که در سالن امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد اظهار کرد: امام (ره) فرمودند که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد و همچنین مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند که اگر تذکرات گذشته در خصوص خوزستان اجرایی می شد با مشکلات اینچنینی مواجه نمی شد.

 

استاندار خوزستان افزود: خوزستان سرزمینی است که روی گنج قرار دارد اما نرخ بیکاری در آن پنج درصد از متوسط کشوری بالاتر است، این مهم هیچ توجیهی ندارد؛ وقتی خوزستان ۴۰ درصد منابع کشور را تامین می کند بنابراین اولویت در تامین و حل مشکلات خوزستان است.

 

وی با بیان اینکه حداقل هایی که برای خوزستان تخصیص داده شده باید تامین شوند اضافه کرد: حق‌آبه خوزستان، منابع مختلف ثروت باید به خوزستان داده شود میان تولید ثروت و توزیع آن در خوزستان باید توازن ایجاد شود این اقدام باعث کاهش تبعیض های می شود.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه در ۲ ماه آینده سند توسعه و نوین‌سازی خوزستان آماده خواهد شد تصریح کرد: وجود تعدد قومیت های بومی در این استان از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و می توان بسیاری از مشکلات با استفاده از آن برطرف کرد قطعا در برنامه های ما سند توسعه شهر و روستا نیز اجرایی خواهد شد.

 

کد خبر 1092886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha