حوزه دز نقطه حساس در تنش آبی است

عبیات گفت: یکی از نقاط بحران خیز ما حوزه آبریز دز بوده و دلیل آن تک مخزنی بودن ان است که بخش عمده ای از آن دچار رسوب شده و پیش بینی شده تا آبان ماه ۵۰۰ میلیون مترمکعب رهاسازی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فاضل عبیات» عصر امروز (پنجشنبه 18 شهریور) در جلسه قرارگاه سه گانه محرومیت زدایی که با حضور وزیر کشور در استانداری برگزار شد اظهار کرد: ما 2 سال پرآبی را پشت سر گذاشتیم و پس از آن متاسفانه با خشکسالی مواجه شدیم.

 

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: با وقوع تنش آبی در خوزستان و تصمیمات سریع اتخاذ شده برای حل این معضل این سوال در ذهن مردم و کشاورزان پدید آمده که آب در پشت سدها وجود دارد و اجازه رهاسازی نمی دهند در حالی که ما با رهاسازی منحنی مصرف آبی به مهر و ابان منتقل شد.

 

وی با بیان اینکه اصل بحران تنش آبی در حوزه دز است اضافه کرد: یکی از نقاط بحران خیز ما حوزه آبریز دز است و دلیل آن تک نخزنی بودن آن است که بخش عمده ای از آن دچار رسوب شده و پیش بینی شده تا آبان ماه 500 میلیون مترمکعب رهاسازی صورت گیرد.

 

عبیات در پایان به ارائه پیشنهاداتی در خصوص کاهش مشکلات کشاورزان پرداخت و تصریح کرد: تشکیل کارگروه ملی مقابله با تنش آبی، بررسی امکان صنف کشاورزان برای توزیع آب و اطلاع رسانی به موقع و ارتباط گیری با تشکل ها بخش عمده از مشکلات را به مرور زمان کاهش می دهد.

 

کد خبر 1092973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha