روزمرگی مهمترین آسیب حوزه فرهنگ است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روزمرگی مهمترین آسیب حوزه فرهنگ است، گفت: حوزه‌های فرهنگی نباید در پایتخت متمرکز شود و باید خرده فرهنگ های بومی و محلی که حاوی ارزش های ملی و دینی است مورد حمایت و توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری عصر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی افرادی که به تدریج مرعوب فرهنگ غرب شدند در دنیای سیاست نیز دنباله رو غرب شده و فرهنگ های ارزشی اسلامی در باور آنها در مقابله با مظاهر غربی رنگ باخت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مثابه ستاد اقتصادی دولت، باید ستادی جهت برنامه ریزی، تعریف افق آینده و تدوین نقشه راه اقدامات فرهنگی تشکیل شود.

 

وی با بیان اینکه روزمرگی مهمترین آسیب حوزه فرهنگ است، گفت: حوزه‌های فرهنگی نباید در پایتخت متمرکز شود و باید خرده فرهنگ های بومی و محلی که حاوی ارزش های ملی و دینی است مورد حمایت و توجه قرار بگیرد.

 

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: دشمنان با تبلیغات و فعالیتهای فرهنگی می‌خواهند کاری کنند که ایرانی ها از ایرانی بودن خودشان احساس حقارت و ضعف کنند.

 

وی گفت: فرهنگ یک ملت به هر سمتی حرکت کند سایر حوزه‌ها نیز به دنبال آن به جریان می افتد و به همین منظور دشمنان می خواهند فرهنگ، انگیزه وفکر مردم را به تسخیر خودشان دربیاورند و جهت گیری فرهنگی کشور را هدایت نمایند.

 

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: در حال حاضر فرهنگ با سیاست آمیخته شده در حالی که فرهنگ جایگاه بالاتری از سیاست دارد و این فرهنگ است که جهت گیری و شکل حرکت سیاست، اقتصاد، اجتماع وغیره را باید هدایت کند.

 

وی در پایان تاکید کرد: فرهنگ قناعت و دوری از اسراف در جامعه باید نهادینه شود، اگر فرهنگ استفاده درست از امکانات در کشور عملیاتی شود کمک قابل توجهی به اقتصاد خواهد شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  نیز در این دیدار  با اشاره به تاثیر ویروس مرگبار کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری، گفت: با واکسیناسیون عمومی مردم عقب افتادگی‌های فرهنگی و هنری کشور طی دو سال گذشته جبران خواهد شد.

 

اسماعیلی افزود: دولت سیزدهم در حالی فعالیت خود را آغاز کرده که به دلیل شیوع ویروس کرونا در ۲ سال گذشته بسیاری از فعالیت های اجتماع محور فرهنگی و هنری در وضعیت تعطیل قرار داشته‌است.

 

وی ادامه داد: روز گذشته با واکسیناسیون یک میلیون نفر رکورد واکسیناسیون در کشور شکسته شد و امروز نیز ۵ میلیون ۵۰۰ هزار دوز واکسن جدید وارد کشور شده که می تواند با بهبود واکسیناسیون عمومی آغاز فعالیت های فرهنگی و هنری را سرعت ببخشد.

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شروع فعالیت‌های اجتماع محور فرهنگی منوط به ایمنی جمعی است، اضافه کرد: طبق برنامه ریزی دولت بزودی تمام افراد بالای ۱۸ سال کشور واکسینه خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ پیشران اقدامات دولت سیزدهم است، یادآور شد: بازتعریف رسانه ای جبهه انقلاب در دستور دولت است و با تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب باید از حالت انفعال در عرصه اصلاع رسانی، فرهنگ سازی و اقناع کنندگی خارج شویم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وزارتخانه متبوع در دوره جدید قصد دارد با اجرای مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه خود را تا تزار انقلاب اسلامی ارتقاء دهد.

کد خبر 1092976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha