فراخوان شرکت در سومین همایش «علوم انسانی قرآن بنیان» اعلام شد

دبیرعلمی سومین همایش «علوم انسانی قرآن بنیان» از برگزاری این همایش در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: موضوع فراخوان ارسال اثر به سومین دوره همایش «مبانی علمی و آرای علامه طباطبایی(ره) درعلوم انسانی قرآن بنیان» است.

دکتر«حمید رضا بصیری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان  از برگزاری سومین همایش «علوم انسانی قرآن بنیان» خبر داد و گفت: این همایش که امسال سومین دوره برگزاری آن است با موضوع مبانی علمی و آرای علامه طباطبایی(ره) برگزار می شود.

 

دبیر علمی سومین همایش «علوم انسانی قرآن بنیان» بیان کرد: این همایش  به صورت دوسالانه برگزار می شود و دبیرخانه دائمی آن در دانشگاه علامه طباطبایی(ره) واقع است.

 

وی با اشاره به اینکه بحث تحول علوم انسانی ضرورتی است که سالیان سال است که در مجامع علمی طرح و سیاستگذاری کلی نیز در مورد اهداف و چگونگی این تحول مطرح شده است، گفت: تحول در علوم انسانی در چهار محور مدنظر و باید اتفاق بیافتد که این محورها شامل اسلامی سازی،بومی سازی و کارآمدی و روزآمدی است. در حوزه اسلامی سازی، منبع متقنی که همه فرقه ها و مذاهب اسلامی  از آن بهره می برند، قرآن کریم است و  مقام معظم رهبری نیز فرمودند که علوم انسانی ما باید قرآن محور باشد.

 

 

دبیرعلمی سومین همایش «علوم انسانی قرآن بنیان» تصریح کرد: ما در این زمینه تلاش داریم که از تجربیات و مباحثی که در دیگران در حوزه علوم انسانی دارند، استفاده کنیم و آنها را با مبانی، منابع و معارفمان تطبیق دهیم، از این رو با کمک برخی دانشگاهها و مراکز علمی دیگر این همایش  را دو نوبت برگزار کرده ایم.

 

وی موضوع محورهای سالهای قبل این همایش را در «حوزه چیستی و چرایی چگونگی علوم انسانی قرآن بنیان» و نیز« لوازم و  روش ها و شاخص های علوم انسانی قرآن بنیان» نام برد و گفت: امسال در سومین دوره این همایش بنا داریم که مبانی علمی و آرای علامه طباطبایی(ره) با تکیه بر روان شناسی  در علوم انسانی قرآن بینان را برگزار نماییم .

 

بصیری زمان برگزاری این همایش را ۲۳ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ ذکر کرد و افزود: علاقه مندان تا ۱۵ دی ماه سال ۱۴۰۰ فرصت دارند که مقالاتشان را به نشانی Quran3@atu.ac.ir ارسال کنند. دبیرخانه این همایش واقع در تهران، دهکده المپیک، دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دانشگاه علامه طباطیایی(ره) است.

 

 

کد خبر 1093313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha