نیاز سیستان و بلوچستان به معلم تا سال ۱۴۰۴ رفع می شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سالانه هزار و ۵۰۰ معلم در استان بازنشسته می شوند، گفت: نیاز سیستان و بلوچستان به معلم تا سال ۱۴۰۴ رفع می شود.

«منصور نیک پناه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: همزمان با آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان در استان در سال 97، 16 هزار معلم کم داشتیم.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سالانه هزار و 500 معلم در استان بازنشسته می شوند، ادامه داد: در حال حاضر نیاز به معلم در استان را از 16 هزار به 11 هزار معلم کاهش داده ایم.

 

نیک پناه تصریح کرد: برنامه ما این است که برای سال 1404 یا سال 1405 پایان نیاز به معلم را اعلام کنیم و از آن به بعد نیاز به معلم به سال خواهد شد یعنی بر طبق بازنشستگی معلمان ورودی خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه آزمون استخدامی معلمان از طریق ماده 28 در مهرماه برگزار می شود، افزود: دانشجویان کنکوری ما دانشجویان رسمی ما هستند و حقوق آنها نسبت به دانشجویان ماده 28  متفاوت است.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان یادآور شد: دانشجویان کنکوری ما 4 سال در دانشگاه تحصیل می کنند و بعد مدرک اخذ می کنند اما دانشجویان ماده 28   چون تحصیلات علمی آنها کامل است فقط یکسال مهارتی با آنها کار می کنیم یعنی آداب معلمی را به آنها آموزش می دهیم و آنان در ابتدا معلم پیمانی و سپس رسمی می شوند.

کد خبر 1093321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha