مسجد محوری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد

حجت الاسلام بهروزه با اشاره به ظرفیت مساجد در حل مشکلات مردم گفت: مسجد محوری در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علی بهروزه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد بهره گیری از ظرفیت مساجد در حل مشکلات جامعه گفت: الگوی تعامل دولت مردمی با مردم و بهره‌برداری از ظرفیت نمازهای جمعه و مساجد برای ارتباط مستقیم و بی‌واسطه است که می تواند در حل مشکلات جامعه موثر باشد.

 

امام جمعه روداب کرمان  با اشاره به فعالیت دولت سیزدهم  اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت جدید در ابتدای کار خود است توجه به این موضوع مهم است که هم دولت از مردم توقعاتی دارد و هم مردم از دولت جدید درخواست‌هایی دارند. البته که هر دو وظایفی در قبال هم دارند. وظیفه مردم حضور در صحنه‌های مهم ملی و مذهبی خصوصا انتخابات‌هاست.

 

وی با اشاره به مشارکت مردم در شرایط کرونایی دور سیزدهم ریاست جمهوری افزود: مردم وظیفه خود را انجام داده‌اند. از دولت نیز 2 انتظار می رود. انتظار مهم از دولت این است که نیروهای انقلابی و مدیران جهادی در بدنه دولت برای خدمت به مردم انتخاب شوند. این موضوع باعث تشکیل دولت جوان مومن حزب اللهی شده و در نهایت ما را به آرمان مهمی به نام تشکیل تمدن اسلامی و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان می‌رساند.

 

وی ادامه داد: ائمه‌جمعه و جماعات و تشکیلات نماز جمعه نیز وظایف مهمی در این زمینه دارند. مسجد محوری در زمان‌های مختلف شدت و ضعف داشته است. از اوایل انقلاب این موضوع در دستور کار قرار داشته و به همین خاطر توقع می‌رود که این موضوع در دستور کار دولت باشد. چه امام جمعه و چه ائمه جماعات و عزیزان دیگر مانند فرماندهان پایگاه‌های بسیج و.... می‌توانند کمک‌کارهایی برای تحقق این مهم باشند.

 

وی گفت: بسیاری از مسائل اقتصادی، رفع اختلافات و ... را می‌توان به مساجد کشاند و در مساجد حل و فصل کرد. همچنین مسئولین در نماز جمعه، هم در قالب سخنرانی پیش از خطبه‌ها و... هم در میز خدمت می‌توانند مشکلات مردم را حل نموده و هم به مردم گزارش دهند.

 

وی در مورد اهمیت نماز جمعه گفت: ائمه جمعه همواره از مسئولین محترم دعوت نموده‌اند که به نماز جمعه و بین مردم بیایند و در زمینه‌های مختلف به پاسخگویی و رفع شبهات و حل مشکلات مردم بپردازند. امیدواریم با چنین اقداماتی به زمینه‌سازی برای ظهور حضرت حجت صلوات الله علیه که امری بسیار مهم است کمک کنیم.

کد خبر 1093420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha