تزریق واکسن کرونا به ۳۸ درصد جمعیت نهبندان

بیکی گفت: تاکنون ۳۸ درصد جمعیت نهبندان واکسینه و دوز اول را دریافت کرده اند که با توجه به وضعیت قرمز شهرستان و پیگیرها در واکسیناسیون نسبت به سایر شهرستان های استان در وضعیت مطلوبی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (21 شهریور) در ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: تعداد بیماران کرونایی شهرستان نهبندان روزانه در نوسان است و این شهرستان هنوز در وضعیت قرمز کورنایی به سر می برد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه رعایت دستورالعمل ها در برخی از بخش ها کاهش یافته که با استمرار این وضعیت شاهد افزایش آمار کرونایی خواهیم بود، گفت: رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی باید تبدیل به یک دغدغه در بین خانواده‌ها شود تا زنجیره این بیماری قطع شود.

 

وی با اشاره به استمرار وضعیت قرمز کرونا در نهبندان، تصریح کرد: مهمترین بخش در مدیریت بیماری کرونا، رعایت دستورالعمل ها است لذا  نظارت بر اصناف و واحدهای صنفی باید افزایش یابد، همچنین اصناف و سایر بخش ها باید در اطلاع رسانی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ورود داشته باشند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه عمده پیشنهادات برای مدیریت بیماری کرونا از نوع فرهنگی و نرم افزای است تا برخورد سلبی، گفت: آگاهی بخشی باید در همه حوزه ها در اولویت دستگاه ها باشد؛ واحدهای صنفی علاوه بر رعایت موارد بهداشتی باید بنرهای بهداشتی و آگاهی دهنده را نصب کنند.

 

وی بیان کرد: برخورد با واحدهای صنفی و نانوایی های متخلف نهبندان جدی تر دنبال خواهد شد.

 

فرماندار نهبندان با تأکید بر اینکه مردم از سفرهای بین شهری خودداری کنند، افزود: دورکاری در سازمان هایی که تراکم جمعیتی دارند باید انجام شود، چراکه حل مشکلات و مطالبات مردمی باید در اولویت باشد.

 

بیکی با بیان اینکه طبق بررسی های میدانی عدم رعایت دستورالعمل ها در زیارتگاه ها ملموس است، گفت: زیارتگاه های نبهندان برای پذیرش زائر باید موارد بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

 

وی ادامه داد: تاکنون در بحث واکسیناسیون، 38 درصد جمعیت نهبندان واکسینه شده اند و دوز اول را دریافت کرده اند که با توجه به وضعیت قرمز شهرستان و پیگیری ها در واکسیناسیون نسبت به سایر شهرستان های استان در وضعیت مطلوبی هستیم.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه واکسیناسیون تاثیر جدی در آمار فوتی ما داشته است، یادآور شد: مردم برای واکسینه شدن می توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

 

وی در پایان با بیان اینکه امسال سفر اربعین به شکل زمینی نخواهد بود، گفت: سهمیه حضور افراد در کشور عراق 30 هزار نفر است، لذا مردم از مراجعه به  مرزهای نهبندان برای ورود به کشور جلوگیری کنند.

کد خبر 1093581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha