لزوم اتخاذ تدابیری برای سرعت بخشی به پیشرفت در حوزه های مختلف نظام اداری

استاندار کرمان بر لزوم اتخاذ تدابیری برای سرعت بخشی به پیشرفت در حوزه های مختلف نظام اداری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، یکشنبه( ۲۱ شهریور) در بیست و سومین جشنواره شهید رجایی و تجلیل از تلاشگران عرصه خدمت در حوزه نظام اداری دستگاه های اجرایی برتر استان بر لزوم اتخاذ تدابیری برای سرعت بخشی به پیشرفت در حوزه های مختلف نظام اداری تاکید کرد.

 



 
استاندار کرمان نقطه آغاز تحول در وضعیت کشور را از نظام اداری دانست و با اشاره به انتساب نظام اداری در کشور به نظام اسلامی، گفت: لذا نظام اداری باید شفاف، غیر رانتی و چابک باشد اما این ویژگی ها در حد انتظار نیست.

 




وی با بیان اینکه نظام دیوان سالاری و اداری در ایران جوان نیست و بسیاری از فرآیندهای نظام اداری باید اصلاح شود؛ تصریح کرد: در همه ادوار فسادهایی سر باز می کند و نشان می دهد که ما بسترهای فساد را مسدود نکرده ایم.

 




استاندار کرمان ادامه داد: رییس جمهوری نیز ریشه فساد را در قوانین و مقررات و نظام اداری می داند و اکنون نظام اداری مستعد فساد، رانت و ... است که نباید منکر آن باشیم و اگر به دنبال یک نظام اداری سالم هستیم باید شفاف باشد و قوانین آن تفسیر ناپذیر و کمتر تفسیرپذیر و در عین حال چابک باشد.

 





استاندار کرمان اظهار کرد: این دولت شان خود را فسادستیزی می داند و ریشه فسادستیزی در اصلاح نظام اداری است و نظام اداری کارمند محور حتما" فسادزا است و دولت الکترونیک این فساد را مسدود می کند.

 




وی با تاکید بر اینکه دولت الکترونیک فقط یک شعار نیست بلکه برای جلوگیری از رانت های فسادزا و محدود کردن امضاهای طلایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است؛ بیان کرد: تمرکز گرایی در نظام بروکراتیک فسادزا و نظام اداری ما در بخش غیر الکترونیک شخص محور است و اگر به دنبال عملکرد شفاف و سالم هستیم باید قوانین و نظام اداری اصلاح شود.

 

کد خبر 1093681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha