ظرفیت‌های بومی و محلی در سومین رویداد ملی فهما فعال می شوند

حجت‌الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه فعالیت‌های کانون‌ها در قالب رویداد ملی فهما با توجه به ظرفیت‌های محلی و بومی برگزار می‌شود گفت: فعاليت‌های خودجوش با محوريت مسجد در سایت بچه‌های مسجد بارگذاری می‌شود.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با اشاره به آغاز سومین رویداد ملی فهما با شعار «به توان مردم» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اظهار کرد: رویداد ملی فهما در سال 1400 در قالب سه شبستان و 12 رواق برنامه ریزی شده که مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود مردمی، حضور پرشوری در این دوره از رویداد داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در فهمای 98 و 99 خوب درخشیدند افزود: همراهی خوب رابطین و سرگروه‌های کانون‌ها و تلاش در جهت توانمند سازی کانون‌های همیار و  مشارکت مدیران کانون‌های برتر در جلسات توجیهی و آموزشی، زمینه حضور فعال کانون‌های استان در فهمای 1400 را فراهم کرده است.

 

وی با بیان اینکه سومین رویداد ملی فهما از 16 مرداد آغاز و تا پایان آذر ادامه دارد تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های کانون‌ها در قالب برنامه ریزی فهما با توجه به ظرفیت‌های محلی و بومی برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد فهمای گیلان یادآور شد: کانون‌ها می‌توانند با برنامه‌های آموزشی و توانمند سازی، شناسایی استعدادها در زمینه‌های مختلف علمی و هنری، توليدات فرهنگی هنری خوبی را در سایت بچه های مسجد ثبت کنند.

 

وی افزود: تشکيل جلسات مستمر و منظم  هيات انديشه ورز با محوريت امام جماعت و عضويت افراد صاحب نظر و ارکان مسجد، اهتمام به برگزاری نماز جماعت و طرح تلاوت نور و تفسير کوتاه با همکاری امام جماعت، ترغيب و تشويق کودکان و نوجوانان به شرکت در نماز جماعت، البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند زمینه ساز اجرای خوب فهما باشد.

 


رضوانی‌نژاد توانمند سازی، تشویق بچه‌های مسجد برای حضور در فضای مجازی و شرکت در مسابقات و آزمون‌های الکترونيکی را یکی از شاخص‌های ارزيابی فعاليت کانون‌های مساجد در فهما اعلام و بیان کرد: برگزاری جلسات نهج البلاغه و صحیفه خوانی در قالب رواق نور و معرفی کتب مفید در قالب طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مساجد استان در حال برگزاری است.

 


وی گفت: طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با هدف شناسایی و تکریم سرمایه‌های انسانی در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی در سطح ملی، استانی و محلی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در حال برگزاری است. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر اینکه در رویداد ملی فهمای 1400 کانون‌ها باید اطلاعات هویتی خود را بروز کنند متذکر شد: همچنین باید فعاليت‌های خودجوش با محوريت مسجد نیز در سایت بچه‌های مسجد بارگزاری شود.

 

وی خاطرنشان ساخت: فعاليت‌ها و آثار ثبت شده، در دو سطح استانی و ملی ارزيابی و کانون‌های برتر رویداد ملی فهمای 1400 براساس مجموع امتياز کسب شده و کيفيت فعاليت ميدانی خود در رواق‌های 12 گانه، در سطح کشور، استان، شهرستان، مشخص شده و همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) معرفی می‌شوند.

کد خبر 1093960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha