مرحله نهایی مسابقه ملی بزرگ حفظ و تجوید قرآن به زودی در کویت

دبیرخانه اوقاف کویت اعلام کرد: مرحله نهایی بیست و چهارمین دوره مسابقه ملی بزرگ حفظ و تجوید قرآن کریم با شعار «اطمئن» به زودی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الأنباء، دبیرخانه اوقاف کویت بزرگ ترین پروژه قرآنی در این کشور یعنی بیست و چهارمین دوره مسابقه بزرگ حفظ و تجوید قرآن کریم با نظارت «نواف الاحمد الجابر الصباح» و با شعار «اطمئن» از دو ماه پیش آغاز شده است و مرحله نهایی آن در ماه اکتبر برگزار می شود.

 

هدف از برگزاری این مسابقه تشویق شهروندان کویتی در هر رده سنی برای روی آوردن به تلاوت، حفظ و تدبر در کلام الله مجید، ایجاد فضای رقابتی برای حفظ و تلاوت، تقویت تلاش ها با هدف تحکیم ارزش های اسلامی در جامعه، ایجاد هماهنگی مشترک بین نهادهای مسئول برای برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم به صورت رسمی یا خصوصی و کشف نسلی از قارایان و حافظان برای اعزام به مسابقات بین المللی به نمایندگی از کویت است.

 

مرحله نهایی این مسابقه ماه اکتبر آینده برگزار می شود و پس از آن، نتایج مسابقه اعلام می شود و جوایز ویژه ای به برگزیدگان این مسابقه داده می شود. جوایز این مسابقه سالانه بیش از 150 هزار دینار کویت(500 هزار دلار آمریکا) خواهد بود.

 

این مسابقه هرساله به عنوان بزرگ ترین مسابقه قرآنی داخلی با حضور اقشار مختلف جامعه با  رده های سنی متفاوت برگزار می شود. این  مسابقه از سال 1997 میلادی تاکنون آغاز شده است که بیش از 34 هزار نفر در آن شرکت کردند.

کد خبر 1094250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha