نخستین مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن کرونا در خرمشهر راه اندازی شد

نخستین مرکز شبانه‌ روزی تزریق واکسن کووید ۱۹ خرمشهر در شبستان غدیر مصلای نماز جمعه این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، طی آئینی حضور مسئولان شهرستان خرمشهر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، نخستین مرکز شبانه‌ روزی تزریق واکسن کووید ۱۹ خرمشهر ظهر امروز (چهارشنبه ۲۴ شهریور) در شبستان غدیر مصلای نماز جمعه این شهرستان راه اندازی شد.

 

«حجت‌ الاسلام محمدجواد عادل‌ پور»، در این آئین ضمن تقدیر از تلاشگران دانشگاه علوم پزشکی آبادان و شبکه بهداشت و درمان خرمشهر اظهار کرد: با افتتاح این مرکز این زمینه بیشتر فراهم شد تا مردم در اسرع وقت بیایند و تزریق واکسن خود را انجام دهند.

 

امام جمعه خرمشهر از شهروندان این شهرستان خواست تا این فرصت را غنیمت بشمارند و برای تزریق واکسن تعجیل کنند و ثانیه‌ای این کار را به تاخیر نیندازند و تصریح کرد: برای قطع انتقال زنجیره ویروس نیاز مبرم به واکسیناسیون است تا درصد بالایی از مردم ایمن شوند و در این بین همراهی همه‌جانبه یک امر ضروری است که امیدوارم در این مسیر نیز مردم نهایت همکاری را داشته باشند تا به آن درصد مورد نیاز برسیم.

 

وی حفظ سلامت خود و دیگران را از وظایف واجب هر مسلمان دانست و ابراز کرد: بر هر مسلمانی واجب است که هم سلامت خود را حفظ کند و هم به سلامت دیگران احترام بگذارد، ما در عین حالی که لازم است به شعائر دینی خود به ویژه عزادارای سید و سالار شهیدان احترام بگذاریم باید پروتکل‌های بهداشتی را نیز به نحو شایسته و دقیق و با وسواس رعایت کنیم.

 

حجت‌ الاسلام عادل‌ پور تاکید کرد: اگر به خاطر بی‌توجهی ما کسی بیمار شود و آسیب ببنید، در قبال آن ضامن و مسئول هستیم و در این مسیر باید به خود آموزه‌های امام حسین (ع) در راه حفظ سلامتی رجوع کنیم.

 

در ادامه نیز «محمد حیدری» عنوان کرد: امروز به حول و قوه الهی و با مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی، افتتاح نخستین مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن کرونا در خرمشهر را شاهد بودیم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه دولت این روزها تمام توان خود را به کار گرفته تا با افزایش واردات واکسن و افزایش تولید واکسن داخلی تغییرات بسیاری را در این فضا ایجاد کند ادامه داد: طی ۲۰ روز گذشته به خوبی شاهد این تغییر بوده‌ایم و در این بین مردم نیز باز هم باید مثل گذشته مشارکت عمومی خود را برای دریافت واکسن کرونا نشان دهند چرا که سرنوشت مشترک همه ما در گرو کار گروهی و مشارکت عمومی قرار دارد، در این مسیر هر شخصی که خود را واکسینه کند گویی که کل جامعه را واکسینه کرده است.

 

وی اضافه کرد: در روزهای گذشته شاهد بودیم که در پرتو تلاش کادر درمان و مجموعه‌های مراکز بهداشتی، روند ابتلا و بستری کاهش پیدا کرده است و به فضل الهی در حال عبور از پیک پنجم کرونا هستیم.

 

حیدری با تقدیر از زحمات شبانه روزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان خرمشهر و همچنین تلاشگران عرصه بهداشت و درمان اذعان کرد: در روزهای آتی با همراهی امام جمعه شهرستان و با استفاده از ظرفیت بزرگان، متنفذین و نخبگان و هر فردی که در اقناع عمومی و تشویق به تزریق واکسن می‌تواند کمک حال ما باشد، برای این مهم دعوت عمومی گسترده‌ای خواهیم داشت.

 

وی یاد آور شد: باید بگویم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش عمومی خرمشهر کاهش پیدا کرده و به همین خاطر از مردم می خواهیم کماکان فاصله اجتماعی را رعایت و از حضور در دورهمی‌ها به شدت پرهیز کنند چرا که بیش از 50 درصد موارد ابتلا در دورهمی‌ها اتفاق افتاده و یادمان باشد که سایر اقدامات، مکمل تزریق واکسن هستند و بعد از تزریق واکسن نیز باید توصیه‌های بهداشتی رعایت شود.

 

کد خبر 1094928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha