چهل و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در خراسان جنوبی آغاز شد

چهل و چهارمین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم در جوار امامزادگان باقریه علیه السلام با حضور ۱۴۹ متسابق برگزیده مرحله شهرستانی در بیرجند آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» امروز (۲۵ شهریور) در مراسم افتتاحیه چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان جنوبی اظهار داشت: قرآن کریم غیر از هدایت هیچی نیست.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: همه جامعه قرآنی وظیفه دعوت به حق و خداشناسی را از طریق استعدادهای خود را برعهده دارند و قرآن کریم همه جامعه مسلمین را به یکدیگر متصل کرده اند و قرآن تنها کتابی است که تحریف نشده است.

 

وی با بیان اينکه سازمان اوقاف متصدی برگزاری مسابقات قرآن کریم است، افزود: امروز چهل و چهارمین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم در جوار امامزادگان باقریه (علیه السلام) بیرجند با حضور ۱۴۹ متسابق برگزیده مرحله شهرستانی این مسابقات برگزار می شود.

 

حجت الاسلام بخشی پور در ادامه گفت: از تعداد متسابقین ۷۴ نفر خواهران و ۷۱ نفر برادران هستند و خراسان جنوبی توانسته است از نظر تعداد ثبت کنندگان در این مسابقات رتبه سوم کشوری را کسب کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به رشته های اين دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: شرکت کنندگان در رشته های حفظ ۵ جزء،۱۰ جزء و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی، مدیحه سرایی، اذان و همخوانی قرآن کریم در این دوره از مسابقات حضور دارند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: داوران این دوره از مسابقات از استان های خراسان رضوی، تهران و خراسان جنوبی هستند.

 

حجت الاسلام بخشی پور گفت: نفرات اول این مسابقات جهت شرکت در مسابقات کشوری معرفی خواهند شد و امیدواریم بتوانند در رتبه های کشوری رتبه های خوبی را کسب کنند.

کد خبر 1095046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha