گرامیداشت دفاع مقدس از پرده خوانی تا برپایی میزخدمت به نیابت از شهدا

هراسانی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس بسیج هنرمندان در پارک موزه دفاع مقدس مازندران از ۶مهر ماه بعداز نمازمغرب و عشا با اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس آغاز می شود، گفت: در طول هفته تئاتر خیابانی و پرده خوانی نیز خواهیم داشت.

«حمیدرضا هراسانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن گرامیداشت یاد و نام 10هزار و 400شهید مازندران و 140شهید هنرمند استان، به برنامه‌های بسیج هنرمندان سپاه کربلا در هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: پاسداشت دفاع مقدس و ارزش ها و دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی، ترویج فرهنگ انقلابی، ولایت مداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت، روحیه خودباوری با حفظ و نشر ارزش‌های والا را به ما نشان می‌دهد. 

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس هشت سال برای دفاع از این مرز و بوم از جان شیرین خود گذشتند، گفت: از اینرو هنرمندان در بخش هنر وظایفی برای ادای دین به شهدا و ایثارگران دارند و باید با استفاده از ابزارهای هنری و هنرمندانه برای معرفی ایثار شهدا و جانبازان و آزادگان وخانواده های معظم شهدا به نسل حال و آینده نقش آفرین باشند.

 

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت هنر برای ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شادت در واقع ترویج زیبایی های هشت سال دفاع مقدس است، بیان کرد: تحمیل جنگ توسط استکبار جهانی برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلخ بود و خاطرات ناگواری را در اذهان عمومی باقی گذاشته اما رزمندگان اسلام  در دوران دفاع مقدس زیبایی ها و حماسه هایی را آفریدند که جزء به وسیله هنر نمی توان آن را به تصویر کشید.

 

هراسانی به میزان اثربخشی و اثرگذاری هنر در جامعه خودی و بین الملی به ویژه نسل جوان اشاره کرد و افزود: به گفته کارشناسان حوزه هنر، اثرگذاری یک تصویر با اثر گذاری هزار کلمه برابری می کند. از این رو تلاش داریم از رشته های مختلف عکس، فیلم، پویانمایی، نقاشی، انیمیشن و... که هریک پیام خاص خود را دارد برای معرفی ارزش های دفاع مقدس بهره گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان سپاه کربلا با همراهی 19کانون بسیج هنرمندان در شهرستان ها برنامه هایی را جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان و شهرستان ها تدارک دیدند، ادامه داد:برنامه ها در در دو بخش استانی و شهرستانی تدارک دیده شده اند.

 

هراسانی با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مرکز استان با محوریت مجموعه پارک موزه دفاع مقدس مازندران اجرایی می شود، افزود: ششم مهر ماه سال جاری همزمان با نمازمغرب و عشا مراسم اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و اربعین حسینی را در محل نمایشگاه این پارک موزه داریم.

 

وی با اشاره به اینکه در طول هفته دفاع مقدس گروه های نمایشی و پرده خوانی در این پارک تئاتر خیابانی و پرده خوانی را از دفاع مقدس خواهند داشت، یادآورشد: همچنین تولید 42تابلو نقاشی با موضوع دفاع مقدس به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس استان برای مردم به نمایش در می آید.

 

هراسانی گفت: در این ایام برای شهرستان ها اعزام شاعران به مساجد محلات و نمازجمعه برای شعرخوانی، اجرای تئاتر خیابانی در سطح شهرستان، تداوم نهضت خدمت مومنانه، تکریم پیشکسوتان، فرزندان خردسال شهدای مدافعین حرم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران را خواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: با همکاری کانون های بسیج هنرمندان استان تقویت و توسعه اردوهای جهادی، میزخدمت به نیابت از شهدا، تولید مستند- نماهنگ- موشن- کلیپ جذاب و کوتاه با هدف بیان خاطرات دوران دفاع مقدس در فضای مجازی، برگزاری شب شعر و خاطره را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دستور کار داریم.

 

هراسانی از اجرای سرود پاتوقی در یادمان و گلزار شهداخبر داد و گفت: مشارکت در عطرافشانی گلزار شهدای هنرمند استان و رونمایی از تولیدات هنری با موضوع دفاع مقدس،  برگزاری مسابقات کتابخوانی، تجسمی، مقاله و شعر نیز تدارک دیده شده است.

 

 

 

کد خبر 1095203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha