گسترش عدالت در همه زوایا سبب تقویت اعتماد عمومی می‌شود

حجت‌الاسلام موسوی گفت: یکی از مواردی که برای تقویت اعتماد عمومی باید مورد توجه قرار گیرد گسترش عدالت در همه زوایا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، حجت‌الاسلام «سیدهادی موسوی» امروز(جمعه، 26شهریور) در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس اظهار کرد: در این ایام کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان نیازمند است.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه از نمازگزاران و آحاد مردم دعوت می‌شود تا در این کار خیر سهیم باشند افزود: اقلام و هدایای خیران و نیکوکاران توسط این نهاد مردمی به دست دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت می‌رسد.

 

وی گفت: با اجرای اینگونه کارها نفس عمل که تعامل و مشارکت در کارهای خیرخواهانه است در جامعه ما اتفاق می‌افتد و نوعدوستی ترویج پیدا می‌کند.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه مطالبه‌ای را رهبری معظم از دولت سیزدهم داشتند که یکی بحث اعتمادسازی است که بنابر راهکار رهبری دولت باید صادق الوعد باشد تا این اعتماد بازسازی شود تصریح کرد: باید دولتمردان ما در زمینه‌های مختلف اولویت‌بندی داشته باشند تا برای تقویت اعتماد عمومی چاره‌ای بیندیشند.

 

امام جمعه ماسال با بیان اینکه یکی از مواردی که برای تقویت اعتماد عمومی باید مورد توجه قرار گیرد گسترش عدالت در همه زوایا است خاطرنشان کرد: راه تحقق عدالت از مسیر قطع تبعیض می‌گذرد و قانون نباید بین فقرا و اغنیا به یک شکل اجرا شود.

 

وی اظهارکرد: راه رفع تبعیص در جامعه، اصلاح قوانین فسادزا، اجرای بی کم و کاست قوانین ضد فساد، برخورد قاطع با مدیران فاسد و استفاده از مدیرانی که انگیزه ضد فساد دارند، است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ما بعضا قوانین خوبی داریم ولی مجریان خوبی نداشتیم افزود: در مقطعی مدیرانی بودند و فساد می‌کردند و تا می خواستند، برخورد کنند می گفتند این وابسته به فلانی و خط قرمز است.

 

امام جمعه ماسال گفت: یکی از راه‌های دیگر که می‌توان با استفاده از آن اعتمادسازی کرد حضور بی واسطه بین مردم است چیزی که متأسفانه در این چند سال اخیر حلقه گمشده مدیران در دولت قبل بود.

 

وی با بیان اینکه بارها اعلام کردم که مدیران شهرستان باید در نماز جمعه حضور پیدا کنند اما این مهم اتفاق نمی‌افتد تصریح کرد: یکی از مواردی که باعث ایجاد اعتماد در جامعه می‌شود پرداختن به گرفتاری های معیشتی مردم است.

 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه رییس جمهور کشور یک کار فرهنگی با عنوان جمعه‌های خدمت را در دستور کار خود دارد و در جمع مردم حضور پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: این حضور بین مردم سبب اعتمادسازی مردم به دولت می‌شود.

 

 

کد خبر 1095395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha