اعزام ۴۰ موکب از قزوین به عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی

طاهرخانی گفت: ۴۰ موکب از استان قزوین با قریب ۷۰۰ نفر برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی به عراق اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مهدی طاهرخانی» در نشست خبری که امروز (یکشنبه 28 شهریور) در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، سهمیه 60 هزار نفری برای جمهوری اسلامی ایران تعیین شده که در مراسم معنوی اربعین حسینی حضور می یابند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین ادامه داد: برای ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین هم سهمیه در نظر گرفته شده است که از این استان 40 موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی با قریب 700 نفر به عراق اعزام می شوند.

 

وی عنوان کرد: بر این اساس سهمیه لحاظ شده جذب و وظایف هر موکب و زمان حرکت آنها مشخص شده است، این موکب ها در قالب چهار قرارگاه کربلا، نجف، طریق و مسیب فعالیت خواهند داشت که بازه زمانی حضور موکب ها در کشور عراق از دهم تا بیست و سوم ماه صفر تعیین شده است.

 

طاهرخانی توضیح داد: هزینه موکب داران بر عهده خود آنهاست و از طریق کمک های مردمی هم هزینه خدمت رسانی به زائران تأمین می شود؛ این موکب ها دارای پروانه و مجوز از سوی ستاد بازسازی عتبات و عالیات هستند، فعالیت موکب ها حین انجام وظیفه مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر عملکرد موکبی در این ارزیابی ها قابل قبول نباشد نسبت به حضور این موکب در اربعین حسینی سال آینده، تجدید نظر می شود.

 

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه باید همه موکب داران و خادمان واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، با همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی همه خادمان دز اول واکسن را تزریق کرده اند و تا 90 درصد موکب ها هم تا قبل از اعزام دز دوم را دریافت می کنند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین خاطر نشان کرد: همه موکب ها و افرادی که برای خدمت رسانی به کربلا اعزام می شود 72 ساعت قبل از پرواز باید آزمایش پی سی آر را انجام دهند که این کار بدون هزینه برای این افراد انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: شرایط لحاظ شده از سوی کشور عراق و  ایران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی برای این است که از شیوع ویروس کرونا پیشگیری کرده و سلامت زائران تأمین شود؛ جریان اربعین بزرگترین  تجمع و رزمایش جهانی اهل بیت (ع) است و همه مسلمانان، شیعیان و ملیت های مختلف در این رزمایش حضور دارند.

 

طاهرخانی در ادامه با اشاره به اقدامات ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان اظهار کرد: این ستاد بعد از سقوط صدام در عراق و با تدبیر و درایت شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفت و ثمره اش اجرای پروژه های مختلف است به طوری که در جوار حرم حضرت علی (ع) صحن بزرگ حضرت  زهرا (س) احداث شده است.

 

وی افزود: صحن و شبستان حضرت زینب (س) در کربلای معلی هم با کمک های مردمی در حال احداث است که با گذشت چهار سال از احداث این پروژه در پنج طبقه، پیشرفت فیزیکی 70 درصدی دارد و ساخت و ساز این پروژه ادامه دارد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین عنوان کرد: پروژه دیگری که استان قزوین به صورت ویژه روی آن کار می کند احداث صحن شرقی حرم طفلان مسلم است که سه ماه است آغاز شده و 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

وی یادآور شد: مردم نیکوکار استان می توانند با مراجعه به سایت ستاد بازسازی عتبات و عالیات در اجرای این پروژه ها مشارکت داشته باشند و کمک های خود را برای احداث پروژه های مختلف در عتبات و عالیات اهدا کنند.

 

کد خبر 1096056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha