هدفمندی یارانه‌ها جهت توزیع عادلانه ثروت کشور در حال تصویب است/انتخاب استاندار ارتباطی به نمایندگان ندارد

شریعتی گفت: مجلس در دولت سیزدهم به مبارزه با فساد و رانت‌خواری‌ها توجه ویژه دارد، بحث هدفمندی یارانه‌ها در جهت توزیع عادلانه ثروت کشور در حال تصویب است که در اصل به نفع طبقات ضعیف و متوسط خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «غلامرضا شریعتی» امروز(۲۸شهریور) در همایش هم اندیشی فرماندهان برتر و نمونه پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات و دستگاه های اجرایی سراسر استان با موضوع کارآمدی و سلامت نظام اداری که به‌مناسبت ۴۱ سالگی هفته دفاع مقدس در اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران برگزار شد، با تاکید بر لزوم‌ توجه به بیت‌المال، ضایع نکردن حقوق کارکنان قراردادی و شرکتی، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ضایع نکردن حق و حقوق مردم در نظام مبتنی بر دین ضرورت دارد.

 

رئیس مجمع نماینده مازندران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران باید عملکرد سالمی داشته باشد، افزود: هر کسی که در فضای اداری قرار می‌گیرد باید لذت ببرد، در این مسیر باید به رهبرمان کمک کنیم، در عمل سرباز خامنه‌ای باشیم و از انقلاب پاسداری کنیم.

 

شریعتی ادامه داد: چنانچه نظام اداری سالم باشد شاهد حرف و حدیثی نیستیم، چرا همه باید دنبال پارتی بازی باشند، بین ارباب رجوع نباید تفاوتی باشد، آیا شهدای ما اینطور رفتار می‌کردند؟

 

نماینده مردم شهرستان هیا گلوگاه، بهشهر و نکا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حوزه کسب و کار شاهد ثبت نام اینترنتی هستیم که برای خودش انقلابی است تا به سلامت نظام اداری کشور کمک کند، در خصوص بحث کشاورزی، زمین‌های کشاورزی ما سنددار خواهد شد تا دو دهه هم قابل فروش نیست.

 

وی گفت: مجلس در دولت سیزدهم به مبارزه با فساد و رانت‌خواری‌ها توجه ویژه دارد، بحث هدفمندی یارانه‌ها در جهت توزیع عادلانه ثروت کشور در حال تصویب است که در اصل به نفع طبقات ضعیف و متوسط خواهد بود.

 

شریعتی با بیان اینکه درآمد ما ناعادلانه توزیع می‌شود، تاکید کرد: مجلس در این خصوص تلاش خواهد کرد، مجلس برای قدرشناسی از فرزندان ایثارگران قانون تبدیل نیروهای شرکتی به قراردادی را با هدف قدردانی از ایثارگران تصویب کرد، همچنین دیگر نیروی شرکتی در اداراتی نخواهیم داشت.

 

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه انتخاب استاندار ارتباطی به نمایندگان ندارد، یادآور شد: فقط نمایندگان در سه بخش کمیسیون‌های تخصصی، مجامع و فراکسیون‌ها حضور دارند تا استاندار پیشنهادی با مجلس همراه باشد.

 

وی در خصوص سد فینسک گفت: طی جلسه‌ای با وزیر نیرو و کارشناسان ثابت شد که این سد غیرفنی و غیر کارشناسی است، مکانی که انتخاب کردند نزدیک ۴۵ درصد از حوزه آبریز سد شهید رجایی ما از آنجا می‌گذرد، درخواست توقف کار را ارائه دادیم.

 

شریعتی ادامه داد: در بحث منطقه آزاد منتظر رای گیری مجدد هستیم، در حوزه پسماند و حوزه آب اتفاقات خوبی در حال انجام است، تکمیل پروژه‌ها را داریم، در حوزه صنعت در استان نیز با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در پروژه پتروشیمی در حال بررسی است.

 

وی تاکید کرد: در بحث سواحل عملکرد سازمان عمران سواحل پیش بینی شده که  در کارگروه استان‌های شمالی در حال بررسی است، توجه به اشتغالزایی نیز با توجه به نرخ بالای بیکاری در دستور کار است.

 

رئیس نمایندگان مجلس مازندران، اذعان کرد: در حوزه پرداخت متوازن حقوق عمده ادارات در حال پرداخت حقوق هستند، البته برخی حقوق‌ها نامتوازن پرداخت می‌شود که در این زمینه مجلس در حال همسان‌سازی است.

کد خبر 1096154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha