طرح فهما، گامی در جهت ساماندهی فعالیت های مساجد است/ آغاز اجرای طرح استانی طراوت در ۳۰ مسجد یزد

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اجرای دومین دوره طرح ملی فهما گفت: طرح فهما، گامی در جهت ساماندهی فعالیت های مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مظفر سالاری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد پیش از ظهر امروز در دیدار با محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد در سطح کشور دارای 26 هزار کانون فرهنگی هنری هستند که از این تعداد 850 کانون در استان یزد فعالیت می کنند.

وی افزود: طرح ملی فهما به عنوان یکی از طرح هایی استان در سطح کشور و ویژه کانون های مساجد برگزار می شود که در نخستین دوره آن استان یزد توانست رتبه های خوبی را به خود اختصاص دهد و در طرح ملی ایران قوی نیز این موفقیت ها تکرار شد که امیدواریم بتوانیم در دومین دوره طرح ملی فهما و انتخاب پایتخت فهما شاهد درخشش کانون های مساجد استان باشیم.

حجت الاسلام سالاری بیان کرد: طرح ملی فهما گامی در جهت ساماندهی فعالیت های کانون های مساجد است که تمامی فعالیت های کانون ها در بستر این طرح ساماندهی می شوند و کانون ها می توانند فعالیت های خود را در سطح کشور معرفی کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر طرح های کشوری که از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ارائه می شود، ستاد استان یزد اقدام به اجرای طرح هایی کرده است که از جمله این طرح ها طرح طراوت است که حضور پرشور جوانان و نوجوانان را در مساجد به همراه داشته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: طرح استانی طراوت در 30 مسجد استان برگزار می شود که از غدیر تا غدیر و به مدت یک سال مساجد میزبان این طرح هستند.

وی گفت: خوشبختانه شاهد استقبال بسیار خوب خانواده ها در این طرح بودیم به نحوی که بیش از 1200 نفر در این طرح ثبت نام کرده و شرکت می کنند.

حجت الاسلام سالاری گفت: برنامه ما در این طرح سه ساله است که امسال برای نخستین سال آغاز کرده و هم اکنون نیز بسیاری از کلاس ها در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: ما امیدواریم که با همکاری دستگاه های فرهنگی بتوانیم این طرح را مستمر اجرایی کنیم و حتی در سطح کشور نیز این طرح اجرایی شود.

کد خبر 1096160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha