بیش از ۱۰ هزار عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس توسط بسیج و سپاه فجر فارس برگزار می شود

علیپور با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۳۰۳ عنوان در قالب ۹ هزار و ۱۷۰ برنامه عمومی و یک هزار و ۱۳۳ برنامه شاخص محوری در مجموعه بسیج و سپاه فجر فارس ویژه هفته دفاع مقدس برگزار می شود، گفت: شعار محوری برنامه های هفته دفاع مقدس در کشور «ما مقتدریم» است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «قاسم علیپور»، امروز (دوشنبه 29 شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: امروز در یک برهه خاص و در عرصه جنگ تمام عرصه در رسانه و کرونا در حال مبارزه هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با یادآوری این مطلب که تاریخ ایران یاد دارد پادشاهانی بودند که بخش هایی از سرزمین ایران جدا شد، افزود: هشت سال تمام مردان مرد ایران اسلامی جنگیدند که بیش از 180 هزار نفر شهید شدند که 15 هزار دلاور شهید آن از فارس بودند، آنان روی خاک غلطیدند تا ما سربلند باشیم.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس درس های مختلفی دارد، تاکید کرد: ایرانیان هیچگاه جلوی متجاوزان سرتعظیم فرود نیاوردند و در دفاع مقدس ثابت کردیم شعار ما می توانیم می تواند حاکم شود.

علیپور با تاکید بر اینکه ما در دفاع مقدس در حال دفاع از خود در برابر ائتلاف کشورهای دیگر بودیم، یادآور شد: از لحاظ امکانات دشمن می توانست پیروز شود ولی حمایت الهی، ایمان مردم و رهبری امام راحل (ره) اجازه نداد دشمن پیروز شود و عبرت های و ظرفیت هایی از دفاع مقدس وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه 10 هزار و 303 عنوان در قالب 9 هزار و 170 برنامه عمومی و یک هزار و 133 برنامه شاخص محوری در مجموعه بسیج و سپاه فجر فارس ویژه هفته دفاع مقدس برگزار می شود، تاکید کرد: شعار محوری برنامه های هفته دفاع مقدس در کشور «ما مقتدریم» است.

وی با اشاره به اینکه روز سی ام شهریور برنامه کشوری تجلیل از رزمندگان خواهیم داشت در مسجد «شهدا» به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می شود، اضافه کرد: تعدادی از رزمندگان در این برنامه تجلیل می شود.

به گفته علیپور، در این هفته اعزام نمادین رزمندگان به جبهه را در شهر شیراز خواهیم داشت و فضاسازی شهری با شعار «هر مسجد یک سنگر» اجرایی می شود و شبیه سازی عملیات «والفجر 2» را در شهرستان ارسنجان خواهیم داشت.

وی از برگزاری یادواره های شهدا به صورت حضوری و مجازی خبر داد و گفت: برنامه «آبروی محله» در محلات برگزار می شود و نمایشگاه تجهیزات نظامی و محصولات فرهنگی با محوریت دفاع مقدس برپا خواهد شد.

علیپور اضافه کرد: ادای احترام به شهدا و غبارروبی قبور شهدا، رونمایی از پوستر همایش ملی علمی تخصصی «معرفت عاشورا در هنر و ادبیات مقاومت»، برگزاری نمایشگاه و سوگواره ملی «راه دل» در خیابان عفیف آباد، برگزاری عصر شعر ویژه کارگران و کارخانجات در حافظیه شیراز و سرکشی از بیمارستان ها در طول هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه های این ایام است.

کد خبر 1096338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha