کودکان عضو کانون‌های فرهنگی سقز آموزش چرتکه، هوش و خلاقیت دیدند

مسئول کانون فرهنگی اندیشه شهرستان سقز گفت: به منظور شکوفایی استعداد کودکان عضو کانون فرهنگی اندیشمند سقز این کودکان آموزش چرتکه، هوش و خلاقیت دیدند.

معصومه هاجری  مسئول کانون فرهنگی اندیشمند  شهرستان سقز در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: کانون فرهنگی اندیشمند در سال 97 بعد از اخذ مجوز باهدف کارکرد تخصصی در چهارچوب قوانین و مقررات در حوزه فرهنگی تبلیغی شروع به فعالیت کرد.

 

وی با اشاره به تعداد اعضا این کانون فرهنگی در سقز  بیان کرد: این مجموعه در حال حاضر دارای 100 عضو فعال در تمامی رده‌های سنی است و متناسب با نیاز و سن اعضای کانون دوره‌های آموزشی مختلف برگزار می‌کند.

 

مسئول کانون فرهنگی اندیشمند شهرستان سقز در خصوص فعالیت‌های آموزشی در سالجاری اظهار کرد: فعالیتهای آموزشی در راستای ارتقای فرهنگ خانواده  و آموزش کودکان در زمینه چرتکه، ریاضی، هوش و خلاقیت برای کودکان عضو کانون برگزار شد.

 

هاجری یادآور شد: به علت مشکلات شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تمامی فعالیت‌های آموزشی کانون  بصورت مداوم نبود اما سعی شد با زمانبندی در طول هفته دوره‌های آموزشی برای علاقمندان برگزار شود.

 

 وی در خصوص فعالیت در ایام کرونا اذعان داشت: از جمله مشکلات ایام کرونا می‌توان به کاهش مخاطبین کانون فرهنگی، نبود منابع مالی و عدم حمایت مالی و همچنین عدم حضور دانش آموزان در محیط کانون برای آموزش اشاره کرد که این مشکلات فعالیت کانون‌های فرهنگی را دچار وقفه کرد.

 

مسئول کانون فرهنگی اندیشمند شهرستان سقز بیان کرد: برای مشارکت اعضای کانون در کلاس‌های مورد نظر از ظرفیت فضای مجازی نیز بهره گرفته شد و گروه‌های مجازی برای خانواده‌ها در راستای برگزاری آموزش‌های همگانی با موضوعات مختلف از جمله  آموزش فریضه‌های دینی تشکیل شد.

 

هاجری برگزاری مسابقات قرآنی و حدیث خوانی و شرکت دادن خانواده‌ها و فرزندانشان در کارهای گروهی برای تقویت روحیه همکاری را از جمله دیگر برنامه‌های برگزار شده توسط کانون اندیشمند در شهرستان سقز برشمرد.

 

وی همچنین به موفقیت‌های کانون از ابتدا را‌ه‌اندازی تاکنون اشاره کرد و گفت: شرکت در مسابقات جهانی چرتکه و کسب مقام دوم جهانی توسط آرینا امامی و کاوان بهشتی از مهمترین موفقیت‌های کانون فرهنگی اندیشمند شهرستان سقز به شمار می‌رود.

 

مسئول کانون فرهنگی اندیشمند شهرستان سقز اضافه کرد: عدم برگزاری بسیاری از کلاس‌های آموزشی و انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی، تعطیل شدن مراکز و هزینه‌هایی که بر کانون‌های فرهنگی بدلیل تعطیلی این مراکز در ایام کرونا تحمیل می‌شد از جمله مشکلات کانون فرهنگی اندیشمند شهرستان سقز بود.

کد خبر 1096482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha