۱۴ گونه نهال دارویی در نهالستان های ایلام تولید می شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: به منظور تامین گیاهان دارویی تاکنون ۱۴ گونه برای در درمان بیماری ها در نهالستان های ایلام تولید شده است.

«رضا احمدی» در گفت گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این گیاهان دارویی به صورت بسته بندی با برچسپ خواص و نام علمی در اختیار مردم قرار می گیرد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: این گیاهان شامل آویشن، مریم گلی، زوفا، زیتون تلخ، چای ترش، بابونه، بادرنجبویه، گل گاوزبان، اسطوخودوس، رازیانه، نعنا فلفلی، سرخار گل ، آلوئه ورا، گل محمدی ،بادرنجبویه، زنیان و... می باشد که می تواند ضمن اشتغال زایی بخشی از  نیاز استان را به گیاهان دارویی تامین نماید.

 

وی افزود: امسال نیز در راستای جهش سازمانی، طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در قالب طرح‌های مرتع داری در دستور کار قرار گرفته است.

 

احمدی تصریح کرد: سطح مراتع استان ایلام یک میلیون و ۱۴۰ هزار هکتار است که ۴۵۷ هکتار مرتع داری در سطح استان فعال است.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام تصریح کرد: امسال در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی، ۲ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

 

وی با بیان اینکه در استان ایلام یک هزار گونه شناسایی شده که از این میزان بیش از ۳۵۰ گونه گیاهی دارویی است، ابراز کرد:  با توجه به شرایط آب و هوایی، استان ایلام مستعد توسعه و کشت انواع مختلف گیاهان دارویی و صنعتی از جمله لاله واژگون، گل نرگس، رزماری و… است.

 

احمدی با بیان اینکه توسعه کشت این گیاهان افزون بر رونق اقتصادی برای بهره برداران نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی استان دارد، خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد گونه‌های شناسایی شده خاصیت خوراکی، دارویی و صنعتی دارد.

 

کد خبر 1096556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha