ایده «حسینیه سیار» در بزرگ‌ترین روستای آران و بیدگل

مسئول هیئت رزمندگان اسلام روستای حسین آباد کویر شهرستان آران و بیدگل از اجرای ایده «حسینیه سیار» و ۶۰ روز عزاداری و روضه خوانی اباعبدالله(ع) در طول محرم و صفر در سطح این روستا خبر داد.

«قربانعلی اکبری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: هیئت رزمندگان اسلام روستای حسین آباد آران و بیدگل با همفکری خادمین شهدای گمنام و بانیان خیر، «حسینیه سیار» را در سطح این روستا راه‌اندازی کرده است تا بتواند مجلس روضه و سینه‌زنی امام حسین(ع) را به درب منازل و محله‌های مختلف بیاورد.

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام روستای حسین آباد کویر شهرستان آران و بیدگل افزود: حسینیه سیار از ابتدای محرم به مدت ۶۰ روز هر روز با قرائت زیارت عاشورا در یک کوچه و درب منازل برگزار می شود و با سخنرانی مذهبی و مداحی و مصیبت خوانی اهل بیت(ع) ادامه می یابد.

اکبری در خصوص مزایای اجرای این طرح گفت: عده‌ای از خانواده های روستا درگیر ویروس کرونا هستند و نمی توانند از منازل خود خارج شوند و یا عده‌ای از ترس مبتلا شدن به این ویروس در منازل خود مانده‌اند اما آرزوی شنیدن و دیدن مجلس عزای حسینی را دارند، حسینیه سیار این امکان را فراهم می کند که عاشقان حسینی در منازل خود برنامه های عزاداری را دنبال کنند.

 

مسئول هیئت رزمندگان اسلام روستای حسین آباد کویر شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: علاوه بر این، حسینیه سیار در فضای باز کوچه ها و محلات برپا می شود و با توجه به شرایط کرونایی، امکان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این طرح فراهم است.

 

اکبری افزود: اجرای مراسم شیرخوارگان حسینی به صورت مجازی، اجرای مراسم دختران آفتاب به صورت «خانه به خانه» و اهدای بسته های هدیه به دختران سه ساله و راه اندازی «خودرو سیار» و عزاداری در کوچه ها و محله های مختلف روستا از دیگر برنامه های این هیئت در محرم و صفر بود.

مسئول هیئت رزمندگان اسلام روستای حسین آباد کویر شهرستان آران و بیدگل خاطر نشان کرد: این هیئت در سال گذشته هم پویش «هر خانه یک حسینیه» را اجرا کرد و با ۶۰ روز روضه خوانی در بستر فضای مجازی و با استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان، عزاداری اهل بیت(ع) را به منازل روستا برد.

 

روستای حسین آباد در بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل با دو هزار نفر جمعیت بزرگترین روستای این شهرستان است.

کد خبر 1096792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha