تهیه و تدوین ۱۳ میلیون سند از تاریخ دفاع مقدس/ برگزاری ۲۰۰ همایش و تجلیل و تکریم از ۷۹۷ خانواده شهدا

سردار کارگر با اشاره به تهیه و تدوین ۱۳ میلیون سند از تاریخ دفاع مقدس نثار گل و عطرافشانی بیش از ۱۹۰۰۰ گلزار شهدا، ۷۰ برنامه رونمایی کتاب، برگزاری ۲۰۰ همایش و تجلیل و تکریم از ۷۹۷ خانواده شهدا را تنها بخشی از برنامه های هفته دفاع مقدس دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (سه شنبه 30 شهریور) در مراسم تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و افتتاح نمایشگاه لباس سربازی که با حضور رییس جمهور برگزاری شد با بیان اینکه در چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم، دفاعی که هویت ملی ما را شکل می‌دهد و برگ زرینی از تاریخ ایران اسلامی است در تشریح فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس گفت: تا امروز کار‌های خوبی در این حوزه انجام شده است به خصوص این که شورا‌هایی در استان‌ها تشکیل شده که حاصل آن توسعه و ساخت موزه‌های دفاع مقدس بوده است.

 

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و بهره برداری از ۲۰ موزه دفاع مقدس انجام شده است که با احتساب چهار موزه قبلی ۲۴ موزه در حوزه دفاع مقدس داریم، گفت: تا پایان امسال سه موزه دیگر در حوزه دفاع مقدس افتتاح می‌شود ضمن این که باید بگویم اولین موزه دفاع مقدس توسط شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در کرمان راه اندازی شده است.

 


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در حوزه یادمان‌های شهدای گمنام در سال ۹۱ هفت هزار و ۵۱۳ شهید گمنام در ۸۷۹ یادمان داشتیم، ادامه داد: امروز ۹ هزار و ۹۰۰ شهید گمنام در دو هزار و ۱۶۳ یادمان داریم که ۸۱ درصد آن تکمیل شده است. یادمان‌های مناطق عملیاتی و مقصد راهیان نور تا امروز به ۵۸ یادمان رسیده که در اختیار سپاه است.
 

 

سردار کارگر درباره پروژه‌های مطالعاتی در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: تا امروز بخش اعظم اسناد تاریخ دفاع مقدس جمع آوری، بررسی و ثبت شده که حدود ۱۳ میلیون سند در این پروژه نهایی شده است.

 


رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره کتاب‌های تالیف شده در حوزه دفاع مقدس هم گفت: در سال ۹۳ سه و نیم درصد کتاب‌ها به این حوزه اختصاص داشت که با پیگیری‌ها تا پایان سال ۹۸ این عدد به ۱۹ و نیم درصد رسید که نشان می‌دهد تالیف کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس سیر صعودی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد اعزام شده‌ها به راهیان نور جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال بوده اند، گفت: درباره راهیان نور مقام معظم رهبری عنایت خاصی به این مسئله داشتند و ما هر وقت درخواست کردیم ایشان بزرگواری کردند و وقت گذاشتند که ملاقات‌هایی هم که از سال ۹۲ تا به حال بوده است همچنان ادامه دارد. بازدید مردم از راهیان نور در سال ۹۲ حدود ۴ میلیون نفر بوده است، ولی در سال ۹۷ بیش از ۷ میلیون نفر شد که ۸۰ درصد شان جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال هستند و ۷۰ درصد شان هم بار اولی بوده اند یعنی کسانی نیستند که به صورت تکراری در راهیان نور شرکت کرده اند.

 

سردار کارگر با بیان اینکه در این رابطه کار خوب دیگری که انجام شده است سند ملی راهیان نور بود که همه مسئولان لشکری کشوری را موظف کرد در این رابطه کمک کنند، گفت: ۲۷۵ وظیفه در این سند تعیین شده است. مقام معظم رهبری در ملاقات‌های که در محضرشان بودیم و یکبار هم به صورت خصوصی فرمودند قضیه تصادفات در راهیان نور را دقت کنید، چون بچه‌های مردم می‌آیند آنجا صدمه نخورند.
 

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در این خصوص طبق آمار میزان تلفات جاده‌ای سالیانه راهیان نور را در مقایسه با تلفات جاده‌ای کل کشور مقایسه کرده ایم، گفت: ایام نوروز در خوزستان اوج رفت و آمد راهیان نور هست. در سال ۹۵ سه نفر فوتی، در سال ۹۶ دو نفر فوتی و در سال ۹۷ و ۹۸ این عدد به صفر به رسید. این هم با همت دوستان ناجا صورت گرفت و همه کمک کردند.
 

 

سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سال گذشته ۵۰۵ ستاد در سراسر کشور داشتیم، گفت: همه گزارش‌هایی که می‌دهیم تلاش همه دوستان در کشور، دولت و در نیرو‌های مسلح است و در خود وزارتخانه‌ها هم یکی از معاونان و در استان‌ها استاندار هم هستند و در شهرستان‌ها فرماندار مسئول این کار است.

 


وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۴۲۹ برنامه در ایم خصوص اجرا شد، گفت: یک کار بسیار خوبی که انجام گرفت در مورد تجلیل از یک میلیون پیشکسوت جهاد و مقاومت بود که انجام گردید. همچنین افتتاح ۸ موزه که با حضور ریاست محترم مجلس شورای اسلامی انجام گرفت. همچنین در مورد پیشکسوتان باید بگویم که در ابتدای سال ۹۶ شرفیابی فرماندهان نیرو‌های مسلح خدمت رهبر بود؛ آقا آنجا فرمودند که شما برای پیشکسوتان مراسم بگذارید و به آن‌ها برسید. ما از سال ۹۶ با ۵۰۰ نفر شروع کردیم و در ادامه به ۲۰ هزار نفر، ۲۰۰ هزار نفر و به یک میلیون نفر رسید.

 

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نثار گل و عطرافشانی بیش از ۱۹۰۰۰ گلزار شهدا؛ ۷۰ برنامه رونمایی کتاب؛ برگزاری ۲۰۰ همایش و تجلیل و تکریم از ۷۹۷ خانواده شهدا را تنها بخشی از برنامه هایمان در هفته دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: امسال ۴۷۷ ستاد در سراسر کشور تشکیل شده است و ۳ هزار و ۲۰۰ برنامه در سراسر کشور انجام خواهد شد.

 

سردار کارگر با اشاره به اینکه برنامه‌های شاخص ما، تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت است، گفت: برپایی نمایشگاه ملی در لباس سربازی که رئیس جمهور افتتاح کردند. همچنین نثار گل و عطرافشانی بیش از ۱۹۰۰۰ گلزار شهدا که مسئولیت این کار با بنیاد شهید و با همراهی نیرو‌های مسلح است.

 

وی با اشاره به اینکه پیش تولید و تامین محتوای نمایشگاه ملی در لباس سربازی از اسفند سال ۹۸ در دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آقا شروع شد، گفت: مسئولیت و اقدامات مقام معظم رهبری در دوران انقلاب اسلامی تا شروع جنگ و از شروع جنگ تا سال ۶۰ و از سال ۶۰ تا سال ۶۸ نقش مقام معظم رهبری در مقطع پایانی دفاع مقدس و روند انتخاب معظم الله به عنوان رهبر انقلاب اسلامی و نقش حضرت آقا در بازسازی و ارتقاء نیرو‌های مسلح از جمله کار‌هایی است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه ملی در لباس سربازی، به صورت دائمی در این موزه و موزه‌های سراسر کشور دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

کد خبر 1096828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha