اندیمشک در طول هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در جنگ علیه باطل ایفا کرد

حسنوند گفت: شهرستان اندیمشک در طول هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در جنگ علیه باطل ایفا کرد و همواره نام آن با چهارم آذر، جسر نادری، دوکوهه، مقاومت و ایثار عجین شده و در تارک تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد.

«فریدون حسنوند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس، تکرار عاشورا در رهگذر تاریخ بود که پیروان مکتب حضرت اباعبدالله (ع) با لبیک به امام خود، آزادگی، جوانمردی و ایثاری که از مکتب عاشورا الگو گرفته بودند را در عمل معنا کردند.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹، جنگی تمام عیار علیه ایران اسلامی آغاز شد و رادمردان عرصه پیکار حق علیه باطل، به فرمان امام خمینی (ره)، پرچم پایداری، استقامت و رشادت را بر تارک تاریخ، به اهتزاز درآوردند و برگ زرینی از کتاب روزگار را به نام خود ثبت کردند.

 

وی اذعان کرد: در این زمان که زورمداران و استعمارگران جهان با اقدامات ناجوانمردانه و غیرانسانی قصد دارند با فشار همه جانبه و تحریم‌های ظالمانه، ملت عاشورایی و ایثارگر ایران را تحت فشار قرار دهند و امروز که میهن اسلامی ما بیش از هر زمان نیازمند تفکری انقلابی و جهادی و اخلاص، ایثار و از خودگذشتگیِ جبهه‌های مقدس جنگ است، وقت آن شده که حماسه هشت سال دفاع مقدس، بیش از پیش گرامی داشته شود تا مستکبران جهان به یاد داشته باشند ملت ایران اسلامی چگونه پای ارزش‌های خود ایستاده و در جنگی نابرابر که تمام جهان یکپارچه در مقابل نهضت آزادی‌خواه و عاشورایی امام راحل قد علم کرده بود، از اسلام، انقلاب و ایران با جان خود پاسداری می‌کند و امروز نیز سربازان انقلاب چگونه با همان اخلاص و تفکر در جنگ اقتصادی پیروزمندانه قله‌های توسعه و پیشرفت را فتح خواهد کرد.

 

حسنوند تصریح کرد: شهرستان اندیمشک به عنوان شهر یک‌هزار شهید، شهر مقاومت، ایثار، سنگربان کرخه و دز و سرزمین دوکوهه قهرمان، در طول هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در جنگ علیه باطل ایفا کرد و همواره نام آن با چهارم آذر، جسر نادری، دوکوهه، مقاومت و ایثار عجین شده و در تارک تاریخ دفاع مقدس می‌درخشد.

 

وی عنوان کرد: اندیمشک در طول هشت سال دفاع مقدس بارها مورد حمله هوایی، موشکباران، بمباران و حتی گلوله‌باران توپخانه دشمن قرار گرفت که نمونه بارز این بمباران‌ها، طولانی‌ترین بمباران هوایی پس از جنگ جهانی در روز چهارم آذر بود که نماد ایثار و مقاومت بی‌نظیر مردم این شهرستان به حساب می‌آید.

 

نماینده‌ مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اندیمشک تا عملیات فتح‌المبین در محاصره ناجوانمردانه دشمن بود و فرزندان این شهر در عملیات‌های مختلف، از خود ایثار و رشادت‌های بی‌نظیری نشان دادند.

 

وی ادامه داد: نقش اساسی شهرستان اندیمشک در هشت سال جنگ تحمیلی را علاوه بر رشادت رزمندگان این شهر در جبهه های جنگ، می‌توان در اعزام نیروهای مختلف به جبهه‌های جنگ از دوکوهه و کرخه، ارسال مهمات و اعزام رزمندگان از طریق راه آهن و راه‌های زمینی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی متعدد برای پذیرایی از رزمندگان و درمان مجروحان جنگی در بیمارستان شهید کلانتری و شهید بهشتی به عنوان مهم‌ترین مراکز درمانی دفاع مقدس دانست که همین موضوع باعث حساسیت رژیم بعث بر روی این شهرستان شد و بارها به جبران آن مردم مظلوم اندیمشک را هدف موشک و بمباران قرار داد.

 

حسنوند یاد آور شد: بمباران پل تله زنگ و مراکز مهمی مانند راه آهن، نیروگاه دز، ایستگاه‌های برق و مخابراتی، مدارس و بیمارستان‌ها، از جمله اقدامات رژیم بعث در اندیمشک بود که نشان از کینه عمیق دشمن نسبت به این شهرستان دارد.

 

کد خبر 1097248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha