نخستین همایش ملی «مطالعات اربعین؛ گذشته، حال و آینده» برگزار می شود

طالبی گفت:«دومین سوگواره رضوی» و نخستین همایش ملی «مطالعات اربعین؛ گذشته، حال، آینده» عناوین ویژه برنامه‌هایی است که به همت بنیاد پژوهش ‌های اسلامی آستان قدس رضوی ویژه این ایام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عبدالحمید طالبی» امروز(۳۱ شهریور) در نشست خبری تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر اظهارکرد: تدوین و ارائه بسته فرهنگی ویژه هیئات مذهبی و مواکب حسینی و رضوی، برپایی کنگره شهدای مدفون در گلزار شهدای خواجه ربیع و رونمایی از هفت اثر جدید علمی و پژوهشی بخشی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده سازمان ویژه این ایام است.

 

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی درباره رویکرد کلی برنامه‌های این دهه گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی انتخاب شعار برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر بود که با توجه به وضعیت کرونایی ایران و جهان، «همه خادم الرضاییم؛ نجات انسان، رسم مسلمانی» انتخاب شده است.

 

وی تصریح کرد: توسعه مفهوم «همه خادم الرضائیم» و رسیدگی به آسیب‌دیدگان و خانواده‌های جان باختگان کرونا یکی از اصول و رویکردهای اصلی آستان قدس رضوی در این دهه است که در کل مجموعه از جمله سازمان علمی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار دارد.

 

طالبی با بیان این که همه ساله در این ایام، ترویج سنت و سیره امام هشتم(ع) و اهل بیت(ع) بیش از همیشه مد نظر است، از تدارک گسترده این سازمان برای برپایی برنامه‌های علمی با موضوع سبک زندگی رضوی خبر داد.

 

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: در گستره حرم مطهر رضوی، برپایی نمایشگاه‌های موضوعی محصولات فرهنگی به ویژه سیره رضوی را خواهیم داشت همچنین در گستره مشهدالرضا(ع) برپایی مواکب حسینی، توزیع ۲۵۰۰ بسته کمک معیشتی، ارائه بسته فرهنگی، تبلیغی و تبرکی به هیئات مذهبی برنامه‌ریزی شده است.

 

وی افزود: اعزام کاروان‌های رضوی به هیئات مذهبی شهرستان‌ها و بقاع متبرکه استان نیز پیش‌بینی شده و در گستره برنامه‌های بین‌المللی نیز، ویژه‌برنامه‌های متنوعی توسط سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

 

طالبی اظهارکرد:مراکز وابسته به این سازمان نیز برنامه‌های ویژه‌ای را برای این ایام تدارک و پیش‌بینی کرده‌اند و در همین راستا «دومین سوگواره رضوی» و نخستین همایش ملی «مطالعات اربعین؛ گذشته، حال، آینده» عناوین ویژه برنامه‌هایی است که به همت بنیاد پژوهش ‌های اسلامی آستان قدس رضوی ویژه این ایام برگزار می‌شود.

 

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی در مبادی ورودی و خروجی کشور، برگزاری همایش تقدیر از فعالان اربعین حسینی، اطعام و ارائه خدمات به زائران پیاده دهه آخر صفر، حمایت از روضه‌های خانگی و ارائه خدمات فرهنگی به زائران در مجتمع‌های بین‌راهی نیز بخشی از اقدامات بنیاد کرامت رضوی در این ایام است.

کد خبر 1097472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha