برگزاری مسابقات بین المللی ورزشی با نام دفاع مقدس در انتقال پیام این رویداد به جهانیان موثر است

تهذیبی با اشاره به نقش ورزش در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: انجام مسابقات بین المللی ورزشی در اوایل مهرماه و همزمان با ایام گرامیداشت دفاع مقدس در انتقال پیام مقاومت به جهانیان بسیار موثر است.

«خادم علی تهذیبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امروز بیداری اسلامی جوامع مسلمان، با تأسی از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس آغاز شده و وظیفه حاضران و شاهدان امین این تاریخ گرانبهاست که با حفظ، تحلیل، نشر و معرفی آثار این دو گنیجنه پرافتخار برای آنانی که حضور و يا وجود نداشته اند پرداخته تا ضمن ردّ شبهات بعضی دشمنان و معاندان به ترویج و تثبیت فرهنگ ولایت، انقلاب، ایثار و شهادت بپردازند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دزفول افزود: دفاع مقدس نماد آزادگی اقشار مختلف ایرانیان از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد به همراه وحدت اقوام، تحت رهبری ولایت فقیه بوده که مي توان از آن به عنوان عظيم ترين سرمايه و ذخيره فرهنگي و معنوی ملت ياد کرد که التزام انتقال سینه به سینه آن به نسل های آينده از ضروریات و واجبات است.

 

وی اضافه کرد: يكي از بهترين راهكارها در ترويج و تقويت فرهنگ دفاع مقدس، معرفی اسوه های آن است و در این خصوص مدیران ورزشی می توانند با نام گذاری سالن ها و رویدادهای ورزشی به نام شهدا، نقش مهمی را در زنده نگاه داشتن یاد شهدا که به فرموده مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست ایفا کنند.

 

تهذیبی تصریح کرد: ایجاد تشکیلاتی سازمان یافته در وزارت ورزش و جوانان در قالب معاونت یا اداره کل و ساماندهی آن در فدراسیون ها، استان ها و شهرستان ها، گامی اساسی در برگزاری مسابقات، اردوها، بازدیدها، یادواره ها، همایش ها، ملاقات ها، كتابنامه ها با محوریت شهدای ورزشکار، آزادگان و جانبازان سرافراز به همراه خانواده های معظم آنها خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تشکیل جامعه ورزشی از آحاد و اقشار مختلف، احداث قرارگاه ویژه ورزشکاران می تواند ضمن سازماندهی فعالیت های ورزشی، به خدمات اقتصادی، فرهنگی و ... نیز بپردازد.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول در پایان یاد آور شد: برگزاری مسابقات جهانی با حضور ملل آزاده جهان در رشته های مختلف ورزشی در مهرماه هر سال که مزین با نام دفاع مقدس  است می تواند در انتقال پیام دفاع ملت ایران به جهانیان، بزرگترین گام موثر باشد چرا که رقابت های ورزشی علاوه بر اینکه تنها راه مقایسه و برتری کشورها به یکدیگر است می تواند در زمان صلح نیز حامل پیام های فرهنگی کشور میزبان به تیم های میهمان باشد.

 

کد خبر 1097756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha