دفاع مقدس تبلور ایثار و شهادت طلبی ملت ایران است

سرهنگ عبدی گفت: دفاع مقدس تبلور ایثار، رشادت، شهادت طلبی، ایستادگی و عزت ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «سرهنگ عبدی» در مراسم آبروی کوچه، افتخار محله با محوریت شهید «علی کریملو» در شهر لاهرود گفت: هشت سال دفاع مقدس تبلور ایثار، رشادت، شهادت طلبی، ایستادگی و عزت ملت ایران است.

 

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل صبر و استقامت را از مهمترین درس های دفاع مقدس دانست و افزود: اقتدار کنونی کشور ثمره رشادت ها و جان نثاری های شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

 

وی خاطر نشان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، خاطرات دفاع مقدس ثروت ملی است بنابراین انتقال خاطرات ارزشمند آن روزها به نسل امروز و آینده کشور بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه واقع شود.

 

سرهنگ عبدی با بیان اینکه سعی دشمنان نظام و انقلاب با تمام قوای ممکن هجمه به باورها و اعتقادات مردم و فرهنگ شهادت است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه یک امر ضروری است و ما بایستی در معرفی اهداف، ارزش ها و آرمان های شهدا به نسل جدید تلاش مضاعف داشته باشیم.

 

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان یادآور شد: رمز ماندگاری فداکاری شهیدان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس این است که آنان جان خودشان را فدای اسلام و ارزش های الهی کردند و امروزه نام و یاد شهدا را زینت بخش کلام و نگرش خود قرار دادن وظیفه همگانی است.

 

وی تداوم فرهنگ شهادت را سند افتخار آمیز ملت ایران دانست و بر ادامه راه شهدا و ضرورت الگوگیری از منش و سیره شهدا در عصر حاضر تاکید کرد.

 

این مراسم معنوی با حضور مسئولین شهرستانی و محلی و فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان و اهالی شریف لاهرود در منزل مادر شهید علی کریملو و در فضای باز و رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی برگزار شد و مداحی و دکلمه خوانی و تجلیل از مادر بزرگوار شهید از دیگر بخش های این مراسم بود.

 

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در ادامه از مرکز جامع سلامت لاهرود و روند واکسیناسیون در سطح شهر بازدید میدانی به عمل آورد.

 

نهمین مرحله رزمایش کمک مومنانه به مناسبت هفته دفاع مقدس و فرارسیدن اربعین حسینی با همت و مشارکت عزاداران و هیئت امنای مساجد شهر لاهرود و با حضور جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل آغاز شد.

کد خبر 1098031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha