پیاده‌روی جاماندگان اربعین در خراسان شمالی برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مجوز برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از ستاد کرونا اخذ شده و این مراسم معنوی با نیت پیاده روی نجف تا کربلا در هشت شهرستان استان برگزار می شود.

حجت الاسلام «حمید رفیعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: اربعین یک نگاه تمدنی بوده و صرفاً بحث زیارت مطرح نیست؛ لذا با توجه به اینکه امسال با توجه به محدودیت های کرونایی، زائران کمی توانستند به زیارت بروند، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین با نیت پیاده روی نجف تا کربلا برگزار می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهارکرد: مجوز برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از ستاد کرونا اخذ شده و این مراسم روز دوشنبه بیستم صفر مصادف با پنجم مهرماه در هشت شهرستان استان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه این مراسم در بجنورد مرکز استان ساعت ۹ صبح از میدان شهید آغاز خواهد شد، مسیر حرکت عزاداران بجنوردی را به سمت امامزاده سید عباس (ع) بجنورد اعلام کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در این مسیر هیئت‌های مذهبی موکب‌های خود را برپا خواهند کرد، افزود: پیش از نماز ظهر در امامزاده سید عباس (ع)، زیارت اربعین قرائت می‌شود.

 

وی مسیرهای پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرستان شیروان را هم از آستان مقدس امامزاده نقی الهادی (ع) تا آستان مقدس امامزاده حمزه رضا (ع)، در اسفراین از میدان امام خمینی (ره) تا گلزار شهدای گمنام و در مانه و سملقان از مسجد جامع آشخانه تا آستان مقدس امامزاده دلاور و رأس ساعت 9 صبح اعلام کرد.

 

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه این مراسم در شهرستان جاجرم ساعت 10 صبح و از میدان امام خمینی (ره) تا گلزار شهدا برگزار می شود، اجرای این برنامه در شهرستان گرمه را ساعت 15 و از مسجد جامع تا گلزار شهدا ذکر کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: این مراسم در راز و جرگلان ساعت 9:30 صبح از مسجد امام رضا (ع) تا میدان معلم و در شهرستان فاروج ساعت 9 صبح از مسجد جامع تا گلزار شهدای گمنام برگزار می شود.

 

 

 

کد خبر 1098863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha