یادواره شهدای فرمانداری نهبندان برگزار شد

طی مراسمی یادواره هشت شهید فرمانداری شهرستان نهبندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۶ مهر) در یادواره شهدای فرمانداری نهبندان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو هزار شهید خراسان جنوبی و ۱۷۶ شهید شهرستان نهبندان، اظهار کرد: یادواره شهدا مراسمی برای روشن نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و مسیر پر افتخار شهدای این مرز و بوم است.

 


فرماندار نهبندان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا از خود شهادت کمتر نیست، افزود: یاد شهدا تلنگری به مسئولان و مدیران است تا در این مسیر روشن گام بردارند.

 

وی تصریح کرد: اگر شهادت و ایثار شهداء نبود انقلابی هم نبود و هشت سال دفاع مقدس شکل نمی گرفت، چرا که دشمن با تمام امکانات برای خارج کردن انقلاب از ریل خودش از هیچ تلاشی دریغ نکرد ولی شهدا با مقاومت و ایثار خود، نگذاشتند یک وجب از خاک ایران به دست بیگانگان بیفتد.

 

وی با بیان اینکه همزمانی دفاع مقدس با اربعین حسینی پیام مشترکی دارد، ادامه داد: اگر دفاع مقدس و انقلاب شکل گرفت به تاسی از پیام عاشورا بود.

 

فرماندار نهبندان ادامه داد: شهدای عزیز نیاز به تعریف و تمجید ندارند چرا که اولین نگهدارنده یاد شهدا خداوند متعال است و ما به سفارش قرآن باید یاد آنها را گرامی بداریم.

 

بیکی با اشاره به اینکه استقلال کشور مرهون خدا شهدا است، گفت: جبهه ای که امروز وجود دارد جنگ مستقیم فیزیکی نیست بلکه جبهه فرهنگی است، جبهه اقتصاد مقاومتی و کار جهادی است که باید در این مسیر همه تلاش کنند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه شبهه های زیادی در جامعه وجود دارد که باید بنا بر تاکید اخیر مقام معظم رهبری، جهاد تبیین را مدنظر داشته باشیم، افزود: مهمترین برکت شهدا تبیین چهره حق و باطل و ارائه معیار تشخیص بود راه امام حسین علیه السلام و یارانش مسیر حق است و مسیر یزدیان مسیر باطلی است.

 

 

 

کد خبر 1099492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha