سرانه درمانی مناطق حاشیه شهر مشهد کمترین میزان را در سطح کشور دارد

معتمدیان در حال حاضر با بسیج تمامی امکانات، ظرفیت واکسیناسیون به ۱۴۰ هزار دز در روز رسیده است، گفت:در حال حاضر سرانه بهداشتی درمانی مناطق حاشیه شهر مشهد کمترین میزان را در سطح کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدصادق معتمدیان» امروز(۶ مهر) در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر با بسیج تمامی امکانات، ظرفیت واکسیناسیون به ۱۴۰ هزار دز در روز رسیده است و این آمادگی برای افزایش روزانه تا ۲۰۰ هزار دز در این استان وجود دارد، از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا کنون بیش از یک صد هزار نفر در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند که با تلاش مدافعان سلامت خدمات درمانی را به شکل مطلوبی دریافت کردند.

 

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همزمان با همه گیری ویروس کرونا ستاد مقابله با این بیماری در استان تشکیل و کمیته علمی نیز در این ستاد با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید برجسته در راستای تصمیم گیری و تصمیم سازی ارائه خدمات درمانی به بیماران تشکیل شد که دستاوردهای مهمی را در این مدت داشته است.

 

معتمدیان با بیان اینکه مشهد مقدس سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر را در دوران غیر کرونایی پذیرا بود و در پیک پنجم کرونا نیز حدود ۳۴ درصد از بیماران بستری غیر بومی بودند، تصریح کرد: این امر بار مضاعفی را بر سیستم بهداشت و درمان این استان تحمیل می کند و لازم است برای زائران و بیماران که از خدمات بهداشتی و درمانی این استان استفاده می کنند سرانه درمانی و بهداشتی در نظر گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه بهداشتی درمانی مناطق حاشیه شهر مشهد کمترین میزان را در سطح کشور دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس شاخص های احصا شده در خصوص توسعه شمال مشهد و مناطق کم برخوردار، سرانه این منطقه در حوزه درمان تنها ۵ صدم درصد است که در این راستا ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در دستور کار قرار گرفته است.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: ساخت ۵۱ مرکز بهداشتی درمانی در مناطق حاشیه شهر مشهد از دیگر برنامه هایی است که برای توسعه شاخص ها در این مناطق در نظر گرفته شده است.

 

معتمدیان ضمن قدردانی از تمامی تلاش های سیدمحمدحسین بحرینی در دوران تصدی مسئولیت، حمایت کامل و همه جانبه خود را از برنامه های محمدعلی کیانی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام داشت.

کد خبر 1099728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha