نگارخانه های هنری جریان فرهنگ ساز هستند

سهرابی گفت: نگارخانه های هنری، اساسی ‌ترین مراکز برای رشد و نماینده فرهنگ هر منطقه به شمار می روند و مکان مناسبی برای معرفی هنرمندان و آثار آنها به شمار می روند و جریان فرهنگ ساز هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، در آئین گشایش نگارخانه‌ «آبنوس» گفت: خرید و فروش آثار هنری از مباحث اصلی اقتصاد هنر و از معدود راه های معاش هنرمندان است که در جهان حرفه ای هنری اولویت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: فعالیت حرفه ای نگارخانه های هنری بر آثار هنرمندان و جامعه هنری تاثیر بسزایی دارد و لازم است با همفکری دانش آموختگان و هنرمندان با تجربه نحوه ارائه و نمایش آثار هنری فاخر و معاصر در نگارخانه های استان فارس را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: گشایش نگارخانه‌ «آبنوس» مایه خرسندی است و از مدیران نگارخانه های دیگر شیراز و شهرهای استان برای همفکری و ارائه راه کارهای توسعه اقتصاد هنر و رونق برپایی آثار هنری دعوت می کنیم.

سهرابی تاکید کرد: نگارخانه های هنری، اساسی ‌ترین مراکز برای رشد و نماینده فرهنگ هر منطقه هستند و مکان مناسبی برای معرفی هنرمندان و آثار آنها به شمار می روند و جریان فرهنگ ساز هستند.

«بهروز مرامی»، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این آئین گفت: رونق نگارخانه ها موجب ارتقای هنر می شود و بازگشایی نگارخانه ها آسیب ‌های وارد شده به مشاغل هنری را جبران می کند.

«شهرام ممتحن»، مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری «آبنوس» نیز عنوان کرد: مشاغل هنری در بحران کرونا دچار رکود شده اند و از اهالی هنر برای فعالیت در نگارخانه‌ «آبنوس» که با نگاه ویژه به تولیدات دستی هنرمندان سفالگر، طراحان فرش و لباس و طلا و جواهر اختصاص یافته، دعوت می کنیم.

کد خبر 1100683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha