هیأت منصفه مطبوعات نقش مشاور در دادگاه مطبوعات دارد

حجت الاسلام کثیرلو گفت: هیات منصفه مطبوعات از صنوف مختلف تشکیل می شود که این افراد با حضور در دادگاه، نقش مشاور را برای قضات ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، حجت الاسلام «حسین کثیرلو»، در نشست هماهنگی انتخاب هیأت منصفه مطبوعات استان اردبیل با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در محل سالن شهدای هنرمندان گفت: هیات منصفه مطبوعات از صنوف مختلف تشکیل می شود که این افراد با حضور در دادگاه، نقش مشاور را برای قضات ایفا می کنند.

 

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: ملاک ما در همه امور باید قانون باشد و براساس قانون رفتار نمود و در دادگاه، برای رسیدگی به جرائم مطبوعاتی، حداقل یک هفته قبل از زمان رسیدگی از تمامی اعضای هیأت منصفه مطبوعات دعوت میشود تا در جلسه محاکمه حضور یابند و دادگاه با حضور حداقل هفت نفر از اعضاء هیأت منصفه رسمیت خواهد یافت و اکثریت آراء حاضران، ملاک تصمیم گیری هیأت منصفه خواهد بود.

 

در ادامه این جلسه، «عبدالله بحرالعلومی» اظهار داشت: هر 2 سال، یکبار در مهرماه جهت تعیین اعضاء هیأت منصفه مطبوعات، جلسه ای برگزار و اعضای هیأت منصفه مشخص می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: هیأت منصفه مطبوعات در استانها 14 نفر است که این افراد باید مورد اعتماد عمومی باشند که این افراد از بین گروههای مختلف اجتماعی( روحانیون، اساتید دانشگاه، پزشکان، مهندسان، نویسندگان و روزنامه نگاران، وکلای دادگستری، دبیران و آموزگاران، اصناف، کارمندان، کارگران، کشاورزان، هنرمندان و بسیجیان) به عنوان هیأت منصفه انتخاب می گردند.

 

 

کد خبر 1101009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha