جوانان مراقب باشند در زیبایی های دنیا زمینگیر نشوند

حجت الاسلام حججی گفت: مادیات و جلوه های زیبا چه بسا لنگری برای بعضی شد و آنها را زمینگیر کرد و نتوانستند موقعی که باید نقش ایفا کنند به میدان کارزار بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمدعلی حججی(پسرعموی شهید محسن حججی)  شنبه شب(۱۰ مهر) در نخستین شب از مراسم زیر خیمه خورشید در گلزار شهدای کرمان با اشاره به جسارت علی گونه حضرت زینب در برابر دشمن و به رخ کشیدن سربلندی اهل بیت؛ گفت: نگاه عقیله بنی هاشم به حادثه کربلا چه بود که در برابر دشمن با استواری و پایداری فرمود" ما رایت الا جمیلا".

 


استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر این زیبایی شناسی حضرت زینب را درست متوجه شویم و به نسل های بعد منتقل کنیم، ما هم می توانیم بهترین بهره ها را از کربلا ببریم که بردیم.

 



وی ادامه داد: شهدا به دنبال تجلی دادن زیبایی های کربلا در خود بودند که موفق هم شدند و امرور افتخار جهان اسلام و بشریت شده است و امروز افراد مختلف و آنهایی که شهدای شاخص ما را می شناسند، می گویند شهید را فقط از خودتان ندانید از ما هم هست.

 


حجت الاسلام حججی با اشاره به اینکه زیبایی در یک تقسیم بندی شامل زیبایی ظاهری و معنوی است؛ تصریح کرد: اگر دنبال ایران قوی هستیم باید منابع قدرت در موازین شرعی گسترش یابد.
 

 

 


وی با افزودن این نکته که همین مادیات و جلوه های زیبا چه بسا لنگری برای بعضی شد و آنها را زمینگیر کرد و نتوانستند موقعی که باید نقش ایفا کنند به میدان کارزار بیایند؛ تاکید کرد: زیبایی ها مایه آزمایش است و جوانان مراقب باشند زیبایی که نعمت خدا در اختیار تو هست فریبت ندهد.

 



استاد حوزه علمیه قم علم، تقوا، اعتقادات حق، اخلاق نیکو، ملکات اخلاقی، اخلاص، صبر در بلا و... را از زیبایی هایی معنوی فهرست کرد و گفت: کربلا زیبا است زیرا جلوه های ایثار و ازخودگذشتگی و... داشت.

 

 

وی با اشاره به قهرمانی شهید علی لندی خاطرنشان کرد: در لحظاتی که نیاز است باید برای دین و جامعه دینی و همنوع خود فداکاری کنیم و از خود بگذریم.

کد خبر 1101132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha