توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در ۲۰ نقطه روستایی و شهری سمنان

فلاح لاله زاری با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری با مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ۲۰ نقطه روستایی و شهری استان سمنان گفت: برای حمایت از این روستاها و شهرها در توسعه فرهنگ و هنر هر منطقه کمک و حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ،«فرشید فلاح لاله زاری» در جلسه برنامه ریزی برنامه های حوزه روستا و عشایر با حضور وبیناری روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری با مشارکت کانون‌های مساجد در ۲۰ روستا و شهر غیر مرکز شهرستان در استان سمنان در سال جاری خبر داد وگفت: از این تعداد ۱۳ روستا و هفت شهر انتخاب شده‌اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دفتر فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص وظایفی را به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد محول کرده است، اضافه کرد: در این خصوص در استان سمنان ۲۰ نقطه شهری و روستایی تعیین و مقرر شده که این مناطق طرح و برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند و برای حمایت از این روستاها و شهرها در توسعه فرهنگ و هنر ۵۰ میلیون ریال به هر منطقه کمک و حمایت می‌شود.

 

وی با تأکید براینکه عدالت فرهنگی با توجه بیشتر به روستاها و مناطق محروم تحقق پیدا می کند، ادامه داد: روسای ادارات تلاش کنند تا طرح ها و برنامه های روستایی را ضمن جمع آوری تا دوشنبه هفته آینده به دفتر فرهنگ روستا و عشایر در استان ارسال کنند.

 

فلاح لاله زاری با بیان اینکه طرح هایی که پس از تاریخ مقرر ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد،افزود:شهرستان هایی که طرح های روستایی خود را ارائه کنند ۵۰ درصد از بودجه خود را دریافت خواهند کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت مسئولین روستا و سایر نهادهای فرهنگی جهت اجرای برنامه ای شایسته در هر منطقه تاکید کرد.

 

ی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی و تدوین فعالیت‌های فرهنگی هنری به صورت حساب شده، نظام مند و متناسب با ویژگی‌های بومی و محلی روستاها، این مهم را در سرعت بخشیدن به توسعه‌روستایی، مهاجرت معکوس، پویایی اقتصاد روستایی و کمک به اقتصاد مقاومتی بسیار موثر خواند.

کد خبر 1101785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha